Gå till innehåll

Ny netbook - installera sp3 eller ej?


gördetsjälv

Recommended Posts

Hej!

Har fått en härlig dator i min hand - en HP Mini 2140. XP Home med sp2 är installerat och jag undrar nu om jag bör installera sp3 eller ej, dvs finns det några nackdelar med att göra det? Datorn är tillverkad i år och levereras med endast sp2 - finns det kanske någon tanke med det? Därför vill jag kolla med er innan jag kör in sp3.

Mvh / Magnus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Har fått en härlig dator i min hand - en HP Mini 2140. XP Home med sp2 är installerat och jag undrar nu om jag bör installera sp3 elelr ej, dvs finns det några nackdelar med att göra det? Datorn är tillverkad i år och levereras med endast sp2 - finns det kanske någon tanke med det? Därför vill jag kolla med er innan jag kör in sp3.

Mvh / Magnus

Ser inget hinder till att uppdatera med sp3.. möjligen av platsbesparing då :P men annars näe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Platsbesparing ja. Man kan flytta mappen ServicePackFiles (drygt 400 mb har jag för mig) till en rymligare enhet. Enligt vad jag har läst någonstans kan filerna i den mappen behövas då man lägger till eller tar bort Windows-komponenter, annars inte. Jag har tagit bort den i en dator som jag uppgraderade från SP2 till SP3, och den har hittills inte behövts.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

antagligen har tillverkaren inte orkat ta fram en ny/uppdatera sin image för att installera på sina datorer i produktion, därför inget sp3, självklart ska du installera det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...