vajlent Posted July 5, 2009 Posted July 5, 2009 Söker efter & behöver tips på ett bra sådant för Windows XP Home Edition, Service Pack 3. Min mammas dator behöver ses över. Tack på förhand. Quote
tub Posted July 5, 2009 Posted July 5, 2009 det bästa är väl ändå att leta själv kanske ta hjälp av SIW men annars kan jag rekommendera Drivermax funkar bra och det är gratis dock måste man registrera sig tub Quote
essin Posted July 6, 2009 Posted July 6, 2009 Söker efter & behöver tips på ett bra sådant för Windows XP Home Edition, Service Pack 3.Min mammas dator behöver ses över. Tack på förhand. Varför inte Microsofts egna. Till vad behöver Du drivrutinerna? essin Quote
dj_Script Posted July 6, 2009 Posted July 6, 2009 jag föredrar driver max också , men har inte haft bra erfarenhet med grafik och ljudkort, då ljudet har fått högre latency och grafiken fick sämre drivrutiner än dem drivrutinerna man kunde hämta från produktens hemsida i detta fall Nvidia. Quote
vajlent Posted July 6, 2009 Author Posted July 6, 2009 Varför inte Microsofts egna. Till vad behöver Du drivrutinerna?essin Jag behöver till ljudkortet då det ej finns nått ljud, men kan inte hitta vad det är för ljudkort i datorn!? Quote
e-son Posted July 6, 2009 Posted July 6, 2009 Jag behöver till ljudkortet då det ej finns nått ljud, men kan inte hitta vad det är för ljudkorti datorn!? Gå till datorns hemsida (om det är en märkesdator), där finns alla drivrutiner du behöver! Är det ett hemmabygge kan du använda SIW för att ta reda på dom olika komponenternas fabrikat och produktbeteckning! http://www.gtopala.com/siw-download.html Quote
vajlent Posted July 6, 2009 Author Posted July 6, 2009 Gå till datorns hemsida (om det är en märkesdator), där finns alla drivrutiner du behöver! Är det ett hemmabygge kan du använda SIW för att ta reda på dom olika komponenternas fabrikat och produktbeteckning!http://www.gtopala.com/siw-download.html Kanonprogram...TACK. Men jag kan fortfarande inte hitta va det ska vara för drivisar eller ens vilket kort det är till den.!? Bifogar en bild: Quote
e-son Posted July 6, 2009 Posted July 6, 2009 Kanonprogram...TACK.Men jag kan fortfarande inte hitta va det ska vara för drivisar eller ens vilket kort det är till den.!? Nu är förmodligen ljudkortet integrerat i moderkortet, så om du kollar i SIW under Hårdvara/Moderkort efter Tillverkare och Modell så kan jag säkert hjälpa dig ta fram ljuddrivrutinen... och även övriga drivrutiner till datorn. Är det en märkesdator, typ HP, Dell m.fl, så är det dock bättre med datorns produktnamn/modellnamn... finns på någon lapp bak på burken! Quote
Recommended Posts