Gå till innehåll

Jag slutar aldrig att förvånas..


aok

Recommended Posts

Nu råkar jag ha läst innehållet och fått förklaringen till nedanstående beskrivning av en teknisk bulletin.. men ni som är lite allmänt tekniska av er måste erkänna att denna text förbryllar en ganska rejällt och bevisar att tekniken i mitt tycke har gått för långt eller åtminstone krånglats till någon i onödan :P

"Incorrect or blown stop/side light bulbs causing gearbox faults To view this document click here

Reference: SSM41116 (1) Folder: Electrical"

Lätt att förklara för en kund detta :D inte konstigt dom ifrågasätter ens förklaringar ibland :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är klassiska, idiotiska felmeddelanden. Felmeddelanden ska inte beskriva vad som gick fel på programmeringsnivå, användaren borde få ett meddelande som beskriver vad man kan göra för att lösa problemet. Typ "Servern är överbelastad, återkom senare".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det bästa är när någon glömt bort att programera om ett styrdon etc och lagt till tagit bort funktioner eller komponenter och man får varningar eller felkoder på saker som inte ens finns med i specificationen.. då gäller det att man har koll på läget :P själv letade jag efter en jawrate sensor i en hel dag tills jag insåg att på just det objektet fanns den redan inbyggd i en annan modul och ej var fristående samt at felet ej orsakades av denna direkt utan varnade för att den använde samma port att tala med/via master/gatewayen som host enheten.. jävla bull allting :/

Man ska ju va ingenjör snart för att kunna överleva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså har detta med datorer att göra eller är det fristående elektriska saker? Tror jag var för snabb att anta att det var datorprogram. Sånna saker där man inte ser felmeddelanden så ofta är det väl helt ok att ha komplicerade meddelanden? Växellådor?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså har detta med datorer att göra eller är det fristående elektriska saker? Tror jag var för snabb att anta att det var datorprogram. Sånna saker där man inte ser felmeddelanden så ofta är det väl helt ok att ha komplicerade meddelanden? Växellådor?

Näe det e i en bil lol.. men det e skit samma för den har mer datorkapasitet en min hemma pc :P

För övrigt så har jag en anna fin bulletin här som rör "datorn" själva diagnosinstrumentet :D

"Windows XP Professional-Service Pack 2 & Internet Explorer V6.0 To view this document click here

Reference: SSM41094 (1) Folder: Diagnostic Software/Hardware"

Denna talar om hur man ska bibehålla IE6 trotts uppdatering till Service pack 2 :D jag menar va e det för fel på dom ?

För övrigt förstår jag din poäng.. man gör ett antall standard felkoder etc som sedan får brukas på en del andra fel som uppkommer vartefter produkten utvecklas osv och "nya" fe uppstår..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Btw al6.. du som e en såndär riktig kile :P vet du om det e möjligt att läsa en .xml fil i någon form av klartext.. kan tyvärr inte ladda upp den här för det står at jag inte får :/

skulle vilja kunna se vad den innehåller men i en text redigerare blir det så jobbigt att se vad som är vad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha. Vet inte riktigt vad du menar, vad jag fattar är en xml-fil alltid i klartext? Packa in filen i en zipfil så ska de väl gå o ladda upp den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha. Vet inte riktigt vad du menar, vad jag fattar är en xml-fil alltid i klartext? Packa in filen i en zipfil så ska de väl gå o ladda upp den.

Ahaa då är det bara jag som inte förstått vad den gör antar jag.. den kanske bara är som en mall för hur konfigurationen ska se ut då? eller nått..

aja här e den iaf SAJAA43G0AMB32921_MODULE_RECORDSET.zip men du har nog rätt i att det inte blir mer klart än det är.. trodde det fanns "dold" information likt änden på en hänvisning eller liknande till vissa rader men jag e ju ingen 1337 hacker heller så det förklarar ju saken :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...