Gå till innehåll

Ändra i filer


newbie

Recommended Posts

Hur ofta gör man något sånt här som vanlig datoranvändare?

Kolla in Total Commander och se om det finns någon passande funktionalitet där, annars blir det script.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min uppfattning är att en filhanterare ska kunna hantera filers namn, adress samt kunna hålla bra ordning på dem. Att begära att en filhanterare ska kunna göra ändringar på innehållet av hundratals filer ordnade i träd av mappar tycker jag låter på tok för specifikt. I sånna fall är det enklare att skriva ihop nån liten kod som gör arbetet åt en.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har ju digitala signaturer på riktig mjukvara till att börja med. Total Commander har en digital signatur till exempel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ska det annars funka?

I Linuxdistar har man ju förråd med ett gäng program men även där måste man ju ut och leta om programmet man söker inte finns i förråden. I Mac OS X monterar man ju dmg-filer som man själv laddat ner. Windows är som du ser väldigt likt andra OS när det gäller distribution av mjukvara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart Firefox, Thunderbird och alla dom stora programmen finns i dina förråd men lycka till att hitta dom programmen jag gjort till Linux i dina förråd...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte haft några problem att installera "mindre" program för Particle Image Velocimetry och FEM-modellering heller för den delen.

Däremot fick jag tidsbrist med ändringen av filerna och startade slax från mitt usb och ändrade dem lite snabbt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får man fråga hur det gick till då? Hur var filerna ordnade och vad skulle ändras i dem och hur gjorde du utan att scripta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Malou

Till den/dem som postat i tråden.

Kallas detta att ge support?

Varför inte ge en länk till program samt guider istället för att sitta och ge en ovidkommande support som det har gjorts här. Dålig stil tycker jag.

//Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Malou,

Personligen tycker jag att du överreagerar lite nu. Newbie fick faktiskt tipset om TC och att DimX har skrivit/gjort en anvisning om hur den används. Sedan eftersom det står ganska klart att Newbie är lite av ett linuxproffs (tycker jag personligen), och gjorde nämnda uppgift på ett snabbare sätt än vad som skulle ske i tc eller med något script så är det mycket intressant att veta hur det görs, så vi också får lära oss något nytt.

Sedan om du tog anstöt av att jag flabbade lite åt skämtet Al6 gjorde, får jag be om ursäkt både till dig och newbie. Men jag tycker fortfarande att det var lite kul...

Skämt och påhopp har alltid och kommer förmodligen alltid att finnas mellan linux och windowsanvändare, speciellt mellan de mer kunniga inom respektive system.

Sedan oavsett om man är linuxare eller windowsfreak, finns det sökfunktioner på alla forum, efter den information som ges, det kan ju vara så att Al6 inte visste var infon fanns fast han visste att den fanns.

Hoppas att du inte tar illa vid dig av detta..

Kramis...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Malou

Hej Venoms!

Nog vet jag att där förekommer skämt/påhopp Linux/Windowsanvändare emellan inte tu tal om det.

Personligen tycker jag att du överreagerar lite nu.

Sedan om du tog anstöt av att jag flabbade lite åt skämtet Al6 gjorde, får jag be om ursäkt både till dig och newbie. Men jag tycker fortfarande att det var lite kul...

Hoppas att du inte tar illa vid dig av detta..

Kramis...

Mycket möjligt att jag överreagerade men inte så konstigt i sådana fall.

Mitt inlägg var inte specifikt riktat till dig och jag tar inte anstöt/illa vid mig ;) Och självklart får du tycka att det var lite kul fanns/finns säkerligen fler som tyckte detta ;)

Kram på dig själv

//Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...