Gå till innehåll

Windows 7 Home Premium


singlemalt

Recommended Posts

Provade att sätta ihop den Windows 7 Edition jag kommer att köpa så småningom, Home Premium, på svenska.

Fungerade alldeles utmärk med hjälp av Win7 Integrator som ni kan hitta via MyDigitalLife.com.

Med Windows 7 RTM + SV-SE språkpaket skapades en ny iso som kunde installeras som vanligt.

Frågan är bara om jag kan använda serienumret från den jag köper för att aktivera eller

om jag måste installera en Windows7E?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provade att sätta ihop den Windows 7 Edition jag kommer att köpa så småningom, Home Premium, på svenska.

Fungerade alldeles utmärk med hjälp av Win7 Integrator som ni kan hitta via MyDigitalLife.com.

Med Windows 7 RTM + SV-SE språkpaket skapades en ny iso som kunde installeras som vanligt.

Frågan är bara om jag kan använda serienumret från den jag köper för att aktivera eller

om jag måste installera en Windows7E?

Vet inte om det finns information om det än, jag skulle gissa att du kan köra med samma nyckel. Att det bara kommer skilja på OEM och Retail nycklarna. Om det inte stämmer så behöver du en nyckel som är köpt utanför EU

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade det här nyss, så det kanske inte blir någon Windows 7 E.

Despite the fact that Microsoft is now proposing to release full functionality Windows 7 with web browser Ballot Screen option for European Economic Area (EEA) customers, the original proposal, Windows 7 E which disables and removes Internet Explorer 8 (IE8), has been prepared with RTM of Windows 7.

Windows 7 E will be published and distributed to European end-users unless European Commission accepts the new Ballot Screen proposal, which will render Windows 7 E obsolete and cease to exist

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag förstår de hela efter att ha kört XP Home & XP Pro & Vista och nu W7...Verkar de som att installationen alltid får ett unikt Id nummer/serie nummer som allstras automatiskt då setup implementeras på en hårddisk.

Således tror inte jag att du tillåts förändra ett Id nummer/ serie nummer som redan finns.

Som jag fattar det, så är också produkt nycklen automatiskt kopplad till dessa nummer via en speciell kryptering och inom ett visst siffer avstånd

(ungefär som det fungerar inom distribution av IP nummer till en viss adress)Alltså blir endast en viss rad utav produkt nycklar accepterade.

Kanske ni märkt då ni sitter och installerar hemma och utan Internetförbindelse, att installationsprogrammet endast godkänner rätt inknappad produktnyckel. Därför så bestämmer inte MS enbart vilken produktnyckel som skall användas utan själva installationen som du installerar med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag förstår de hela efter att ha kört XP Home & XP Pro & Vista och nu W7...Verkar de som att installationen alltid får ett unikt Id nummer/serie nummer som allstras automatiskt då setup implementeras på en hårddisk.

Således tror inte jag att du tillåts förändra ett Id nummer/ serie nummer som redan finns.

Som jag fattar det, så är också produkt nycklen automatiskt kopplad till dessa nummer via en speciell kryptering och inom ett visst siffer avstånd

(ungefär som det fungerar inom distribution av IP nummer till en viss adress)Alltså blir endast en viss rad utav produkt nycklar accepterade.

Kanske ni märkt då ni sitter och installerar hemma och utan Internetförbindelse, att installationsprogrammet endast godkänner rätt inknappad produktnyckel. Därför så bestämmer inte MS enbart vilken produktnyckel som skall användas utan själva installationen som du installerar med.

Här är väl mer frågan VILKEN version som Microsoft kommer att skicka till Europa. OM EU-kommissionen kommer att godta Microsofts förslag, och gör det omgående, så kommer kommer de att skicka den "vanliga" versionen. I annat fall, om det dröjer, så kommer de att skicka e-versionen. Åtminstone tror teknikjournalisterna det, liksom jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...