Gå till innehåll

byta XP på bärbar till Vista


p079mbw

Recommended Posts

Det går... men datorn kanske inte har den prestanda som krävs för att Vista skall komma till sin rätt! Innan du installerar om, testa med

Vista Upgrade Advisor!

Hej, jo jag har testat med upgrade advisor (både Vista och W7) och fått godkänt på båda. Ska dessutom installa 2Gb minne istf medföljande 1GB. Det jag mest undrar över är ifall jag tappar något väsentligt från XP, dvs tillverkarspecifika program. Fick ingen ledtråd av WUA. Får höra mig för hos Samsung!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, jo jag har testat med upgrade advisor (både Vista och W7) och fått godkänt på båda. Ska dessutom installa 2Gb minne istf medföljande 1GB. Det jag mest undrar över är ifall jag tappar något väsentligt från XP, dvs tillverkarspecifika program. Fick ingen ledtråd av WUA. Får höra mig för hos Samsung!

Såvida din Vista-skiva inte är en uppgradering från samma tillverkare (Samsung), så kommer du att tappa allt som har med samsung att göra ja!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såvida din Vista-skiva inte är en uppgradering från samma tillverkare (Samsung), så kommer du att tappa allt som har med samsung att göra ja!

Man skulle kanske tänka sig en dualboot. Det är så störigt med XPs hemnätverk när jag kör Vista och W7 på de andra datorerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går ju bra... om du har plats på disken!

Ja, hårddisken är på 160GB (två partitioner inkl en recovery XP på 5GB) så det ryms nog ifall jag inte fyller med alltför mycket skräp. Det får bli dualboot!

I övrigt kan nämnas att NC10 är lätt att handskas med, har också stoppat in ett simkort så den går bra att använda ute på landet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle nog vänta tills Win 7 och hoppa över Vistan .... det känns som om Microsoft äntligen fattat att vi framöver kommer att köra på mindre kraftfulla hårdvara än tidigare och därför anpassat sig bättre ....... Win 7 release candidate är snabbare än Vista i mångt och mycket ....

Ja, hårddisken är på 160GB (två partitioner inkl en recovery XP på 5GB) så det ryms nog ifall jag inte fyller med alltför mycket skräp. Det får bli dualboot!

I övrigt kan nämnas att NC10 är lätt att handskas med, har också stoppat in ett simkort så den går bra att använda ute på landet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...