LightningStrike Posted August 2, 2009 Share Posted August 2, 2009 (edited) Min bror har ett litet problem. Någonting allokerar 1GB av hans ram minne. Har inget integrerat grafikkort aktivt som kan ta minne, vet någon vad det kan vara (antagligen en inställning i BIOS) hans moderkort MS-7184 Edited August 2, 2009 by LightningStrike Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Japanmannen Posted August 2, 2009 Share Posted August 2, 2009 Min bror har ett litet problem. Någonting allokerar 1GB av hans ram minne. Har inget integrerat grafikkort aktivt som kan ta minne, vet någon vad det kan vara (antagligen en inställning i BIOS) På följande sida skriver Microsoft om vilka krav som måste uppfyllas för att kunna använda 4 GB, bla.a att BIOS måste ha stöd för minnesommappning. På engelska Memory Remapping. http://support.microsoft.com/default.aspx/kb/929605 Tittar man på specifikationen på HP:s site som du länkar till, står att maximalt minne är 4 GB, men tillgängligt minne kan vara mindre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LightningStrike Posted August 2, 2009 Author Share Posted August 2, 2009 tack för snabbt svart, videre befodrar detta.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted August 2, 2009 Share Posted August 2, 2009 På länken du postade står att det är ett ATI Express-kort, vilket lånar minne av det vanliga minnet. Hur mycket är dock oklart men det bör framgå under informationen för grafikkortet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LightningStrike Posted August 2, 2009 Author Share Posted August 2, 2009 tack för alla hjälp, får åka hem till honom och pilla lite med det o se om jag kan få ordning på det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts