T@wo Posted August 2, 2009 Share Posted August 2, 2009 Hej, när jag försöker lägga till en .avi fil i Itunes så fungerar det inte. Gör följande, Arkiv --> Lägg till fil i biblioteket... --> Bläddrar fram filen och trycker på "Öppna" men sen händer ingenting. Ska föra över den till min Ipod Touch genom Itunes. Någon som kan ha ett svar på det här? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted August 2, 2009 Share Posted August 2, 2009 Är det ett format som iTunes stöder (avi kan var en mängd olika format/kodare)? Kan du spela upp den med QuickTime Player? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
T@wo Posted August 2, 2009 Author Share Posted August 2, 2009 Är det ett format som iTunes stöder (avi kan var en mängd olika format/kodare)? Kan du spela upp den med QuickTime Player? Nej det går inte att spela upp filen med QuickTime Player utan jag måste installera en codec då (Vill helst slippa det då jag inte har QuickTime Player som standard när jag ser på film i datorn). Kan jag koda om filen till ett format som Itunes stöder för att sen lägga in den i min Ipod? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted August 2, 2009 Share Posted August 2, 2009 Ja, du kan koda om den med t.ex. FormatFactory. Under Video, välj Alla till MP4 eller Alla till MOV och se till att videokodaren är AVC(H264) och att storleken passar din iPod. Du kan också välja Alla till Bärbart, och sedan välja Apple iPhone & iPod. Välj upplösning och AVC. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
T@wo Posted August 2, 2009 Author Share Posted August 2, 2009 (edited) Ja, du kan koda om den med t.ex. FormatFactory.Under Video, välj Alla till MP4 eller Alla till MOV och se till att videokodaren är AVC(H264) och att storleken passar din iPod. Du kan också välja Alla till Bärbart, och sedan välja Apple iPhone & iPod. Välj upplösning och AVC. Nu fungerar det, tack. (= Edited August 2, 2009 by T@wo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted August 2, 2009 Share Posted August 2, 2009 Utmärkt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts