Sandstone50 Posted August 4, 2009 Share Posted August 4, 2009 Hej på Er !! Jag undrar vart jag hittar infon om vilka program eller vad som helst :-) som tar upp det största närminnet så att man ev. kan försöka ändra till att mera närminne finns ledigt i datorn ?? med tack på förhand iNGEGERD Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted August 4, 2009 Share Posted August 4, 2009 undra om det kan vara "Aktivitetshanteraren" du söker? i Vista, CTRL+ALT+DEL och välj "Starta aktivitetshanteraren" alt. (för både XP och Vista) högerklicka på aktivitetsfältet (inte startknappen) och välj "Aktivitetshanteraren". Hur du ska frigöra minne vet jag inte, möjligtvis genom att du avslutar program / processer du inte använder. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sandstone50 Posted August 4, 2009 Author Share Posted August 4, 2009 undra om det kan vara "Aktivitetshanteraren" du söker? i Vista, CTRL+ALT+DEL och välj "Starta aktivitetshanteraren" alt. (för både XP och Vista) högerklicka på aktivitetsfältet (inte startknappen) och välj "Aktivitetshanteraren". Hur du ska frigöra minne vet jag inte, möjligtvis genom att du avslutar program / processer du inte använder. tack, har hittat, men i alladalgar så mycket namn som man inte har en aning om vad det är till ex, kan man ta bort svchost ?? VAd är det ?? mvh Ingegerd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted August 4, 2009 Share Posted August 4, 2009 Kan börja med att tipsa om denna sida: http://www.idg.se/2.1085/1.175733 Sist på sidan finns även "Läs om fler processer i Windows", finns några flera förklarade. men återkom gärna om du undrar över någon specifik. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sandstone50 Posted August 4, 2009 Author Share Posted August 4, 2009 Kan börja med att tipsa om denna sida: http://www.idg.se/2.1085/1.175733Sist på sidan finns även "Läs om fler processer i Windows", finns några flera förklarade. men återkom gärna om du undrar över någon specifik. Tack det var intressant läsning, bäst att låta dom vara kvar i datorn, än en gång tack. Får väl bli ny dator i stället då - den 22 oktober.... mvh Ingegerd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts