Mic Posted August 5, 2009 Share Posted August 5, 2009 Om jag klickar på tidslinjen i WMP för att flytta fram i tiden när man ser på film så fryser bilden i spelaren men tiden räknas fortfarande upp. Efter 30-40 sekunder så återvänder spelaren till "startskärmsläge". Samma fel har funnits i alla olika builds av W7 som jag har kört. Det borde inte vara relaterat till grafikkortet (Nvidia Quadro FX 2500M (Drivrutinversion 7.15.11.7967)) då jag kan titta på film VLC och Media Player Classic. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted August 5, 2009 Share Posted August 5, 2009 Intressant fenomen som jag inte sett själv tidigare, och jag har använt Media Player i Windows 7 hyfsat frekvent senaste året. Berätta lite mer om vad det är för filformat och hur stora filerna är. Har du möjlighet att testa om problemet finns även på andra datorer med samma videofiler? I så fall kan vi åtminstone utesluta just den datorn alt. videofilerna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mic Posted August 19, 2009 Author Share Posted August 19, 2009 Det var frågan om ts-filer från mitt TV-kort. När jag konfigurerade om kortet till att spara i mpg istället så fungerar tidlinjen som den skall. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts