Gå till innehåll

Möjligt att ladda hem Windows 7....


frederik

Recommended Posts

Jag kan ha fel, men det selekterade urval från Microsoft av potentiella användare av Microsofts nya operativsystem Windows 7 i hierarkiska klassar verkar leda tanken mot forna tidars elitistiska samhällssystem samtidig som jag ser sammanfall med de Pavlovske teorier (http://sv.wikipedia.org/wiki/Klassisk_betingning).

Teorier där i boten går på ömsom "morot och piska" var de engagerade (Technet eller MSDN) prenumeranter som i detta utgör"nomenklaturen" och därvid genom adekvat respons (medlemskap i ovannämnda "loger") får belöning på olika sätt genom sin "lydighet" (betalning) och därvid befäster sin alfaposition i det Pavlovska system....

Kan det vara något om det tankexperiment, eller är vi alla fullt medvetna om vad vi gör och varför?

Redigerad av frederik
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
Kan ju även vara så att man inte vill belasta servrarna med alla på en gång, och då prioriterar man de som faktiskt betalar något före de som får gratis.

Tja kanske det, ungefär som de där tror på tandfeen, "its in the eye of the beholder" och jag har varit med i en jäkla massa år (silverback) och har nog en tanke med min lite konspiratoriska inlaga där nog bör ses i ett vidare perspektiv :)

Redigerad av frederik
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan ha fel, men det selekterade urval från Microsoft av potentiella användare av Microsofts nya operativsystem Windows 7 i hierarkiska klassar verkar leda tanken mot forna tidars elitistiska samhällssystem samtidig som jag ser sammanfall med de Pavlovske teorier (http://sv.wikipedia.org/wiki/Klassisk_betingning).

Teorier där i boten går på ömsom "morot och piska" var de engagerade (Technet eller MSDN) prenumeranter som i detta utgör"nomenklaturen" och därvid genom adekvat respons (medlemskap i ovannämnda "loger") får belöning på olika sätt genom sin "lydighet" (betalning) och därvid befäster sin alfaposition i det Pavlovska system....

Kan det vara något om det tankexperiment, eller är vi alla fullt medvetna om vad vi gör och varför?

Tycker dettta var ett urbota dumt inlägg, klart dm som via MSDN ska ha fördel av detta...borde inte ens förekomma här sådana funderingar..tycker jag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan ha fel, men det selekterade urval från Microsoft av potentiella användare av Microsofts nya operativsystem Windows 7 i hierarkiska klassar verkar leda tanken mot forna tidars elitistiska samhällssystem samtidig som jag ser sammanfall med de Pavlovske teorier (http://sv.wikipedia.org/wiki/Klassisk_betingning).

Teorier där i boten går på ömsom "morot och piska" var de engagerade (Technet eller MSDN) prenumeranter som i detta utgör"nomenklaturen" och därvid genom adekvat respons (medlemskap i ovannämnda "loger") får belöning på olika sätt genom sin "lydighet" (betalning) och därvid befäster sin alfaposition i det Pavlovska system....

Kan det vara något om det tankexperiment, eller är vi alla fullt medvetna om vad vi gör och varför?

Ta den där diskussionen på Flashback eller nåt liknande för personligen tycker jag inte de där tankarna är rumsrena nog att ta här. Är du avundsjuk för att du inte tillhör MSDN/Technet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att Windows 7 redan nu finns tillgängligt för TechNet-användare, betatestarna och volylicenskunder är inget ovanligt. Att den stora lanseringen dröjer beror på att datortillverkare, hårdvarutillverkare osv ska ordna installationer, drivrutiner och programmakarna ska göra sina program kompatibla med Windows 7. Sedan ska eventuella buggar hinna rättas till till dess och att det släpps till just ovan nämnda grupper beror på att dessa har förståelse för de problem som kan finnas med ett nytt OS och kan hjälpa till att rapportera fel och problem så att dessa åtgärdas till dess att den officiella lanseringen sker, och att Windows 7 då fungerar så bra som möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla som är medlemmar av TechNet eller MSDN (prenumeranter) vet mycket väl vad man får ut av det då det kostar en slant. Som "Wheninrome" säger så låter du lite avis på att det finns grupper som får en "gratiskopia" av Windows 7 nu. Alla betatestare tycker jag personligen har gjort sig väl förtjänta av en kopia då dessa har hjälpt till att testa produkten under lång tid. (Sen att övriga världen har laddat hem läckte realeser och kört hemma hör inte hit)

Jag tillhör inte någon av dessa lyckliga grupper som nu kan ladda hem en kopia men jag klagar inte heller, ville jag kunna ladda ner Windows 7 nu så hade jag väl tillhört TechNet eller MSDN... man ska inte klaga om man kan göra något åt det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som "Wheninrome" säger så låter du lite avis på att det finns grupper som får en "gratiskopia" av Windows 7 nu.

Är ju ändå fritt fram för vem som helst att gå med i Technet, och var ju även helt fritt att anmäla sitt intresse till betan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...