PCGuiden Posted August 8, 2009 Share Posted August 8, 2009 Kan man göra det vill inte ha den då jag använder ett ghostprogram den tar ju upp en massa plats Någon som vet hur man tar bort den? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CyphoX Posted August 8, 2009 Share Posted August 8, 2009 Är det inte bara att formatera den delen? och sedan lägga över de 10GB till en annan disk? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted August 8, 2009 Share Posted August 8, 2009 (edited) Kan man göra det vill inte ha den då jag använder ett ghostprogramden tar ju upp en massa plats Någon som vet hur man tar bort den? 1. Starta kommandotolken som administratör! 2. Skriv diskpart 3. Skriv list volume 4. Skriv select volume 1 (byt ut ettan mot den volym som innehåller den partition du vill ta bort, enligt "list volume") 5. Skriv list partition 6. Skriv select partition 1 (byt ut ettan mot den partition du vill ta bort, enligt "list partition") 7. Skriv delete partition override, detta tar bort din överflödiga partition! Edit: Såg inte den medskickade bilden... den partitionen på knappt 9,77GB verkar redan vara borttagen! Bör gå att bara utöka C:\ med det oallokerade utrymmet.... möjligen formatera det först! Min anvisning ovan är till för dolda återställningspartitioner! Edited August 8, 2009 by e-son Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lasseska Posted August 9, 2009 Share Posted August 9, 2009 Om jag får komma med ett annat tips så verkar C: vara onödigt stor, kanske bättre att flytta 200 GB från C: till G: Lasse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted August 9, 2009 Author Share Posted August 9, 2009 Om jag får komma med ett annat tips så verkar C: vara onödigt stor, kanske bättre att flytta 200 GB från C: till G:Lasse Försöker få c: till 50 Gb men det gick inte, det minsta den kunde bli var 148GB Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted August 9, 2009 Share Posted August 9, 2009 (edited) Försöker få c: till 50 Gb men det gick inte, det minsta den kunde bli var 148GB Windows eget partitioneringsprogram är helt kass... använd något 3:e-partsprogram, som t.ex GParted Live eller EASEUS Partition Master! Edited August 9, 2009 by e-son Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts