Gå till innehåll

hp compaq oem skiva?


MrSvensson

Recommended Posts

Det enklaste och billigaste du kan göra är att låna en skiva av någon bekant, (eller komma över en på valfritt sätt).

Då en OEM skiva av Vista.

Annars skulle jag rekommendera dig att kontakta HP: http://welcome.hp.com/gms/se/sv/contact_us.html

så kan dem med säkerhet hjälpa dig.

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har mejlat HP och fick svar att jag skulle skapa återställningsskivor. Vilket jag inte kan eftersom jag har tagit bort operativsystemet och recovery partitionen och det skrev jag i mejlet.

Jag undrar om man måste kunna något om datorer för att få sitta i en sån support?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har mejlat HP och fick svar att jag skulle skapa återställningsskivor. Vilket jag inte kan eftersom jag har tagit bort operativsystemet och recovery partitionen och det skrev jag i mejlet.

Jag undrar om man måste kunna något om datorer för att få sitta i en sån support?

Försök på denna länken http://www.best2serve.com/?show_flow=RCD&a...=SE〈=sv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kollat så du inte har en återställningspartion på datorn?

Han vill ju ha in vanliga vista antar jag?

Partitionen återställer ju till Vista 7

Oavsett vad så var det rätt dumt att ta bort partitionen.

Och du har rätt till att få en orginaluppsättning i form av skivor med driverutiner och OS't på etc.

Jag har en Dell, och jag ringde efter en uppsättning skivor, inga som helst problem. Och gratis.

/Deeman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han vill ju ha in vanliga vista antar jag?

Partitionen återställer ju till Vista 7

Oavsett vad så var det rätt dumt att ta bort partitionen.

Och du har rätt till att få en orginaluppsättning i form av skivor med driverutiner och OS't på etc.

Jag har en Dell, och jag ringde efter en uppsättning skivor, inga som helst problem. Och gratis.

/Deeman

Jag har skickat ett par mejl till HP och jag kommer hemskickat nya skivor.

De sa inget om något pris så det borde vara gratis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har skickat ett par mejl till HP och jag kommer hemskickat nya skivor.

De sa inget om något pris så det borde vara gratis

Ja det bör vara gratis.

Ang. återställningspartitionen så var det var ju riktigt dumt gjort att ta bort den ;)

Får man fråga varför du tog bort den? Nu tar installationen längre tid. ;-) :lol:

Min nyinstallation via partitionen på min Dell,(har skivor också) tar runt 30min.

Med skivan tar det 1 timme+....

/Deeman

Redigerad av Adnerzzon
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det bör vara gratis.

Ang. återställningspartitionen så var det var ju riktigt dumt gjort att ta bort den ;)

Får man fråga varför du tog bort den? Nu tar installationen längre tid. ;-) :lol:

Min nyinstallation via partitionen på min Dell,(har skivor också) tar runt 30min.

Med skivan tar det 1 timme+....

/Deeman

Jo de skicka faktura med mejl och det kosta ingenting.

Jag tog bort återställningspartitionen för att jag tog bort vista home bacic direkt och tänkte att jag aldrig skulle använda det.

Vad jag har fattat det som så skapar dessa skivorna en återställningspartition också

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo de skicka faktura med mejl och det kosta ingenting.

Jag tog bort återställningspartitionen för att jag tog bort vista home bacic direkt och tänkte att jag aldrig skulle använda det.

Vad jag har fattat det som så skapar dessa skivorna en återställningspartition också

Är det vanliga installationsskivor så gör de inte det.

Det är i så fall om du kanske via något kommando kan göra en backup/partition.

Läs igenom manualen ang. detta.

/Deeman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...