Gå till innehåll

Works 9 (anser jag fått den information jag efterfrågat - löst)


Recommended Posts

Nu måste jag svära i kyrkan. Ursäkta! VAd jag än skriver här kommer jag nog att få onda anmärkningar. Alltnog.

Jag är ingen vän av Works och för det mesta så struntar jag högtidiligt i om den finns med eller inte på en dator. Men nu har det hänt. Den bärbara dator (en Dell Studio 17) som bara legat och väntat på Windows 7 innehöll några program där jag egentligen bara minns att jag såg AD Aware Professional i listan över alla program. Men jag har en skiva med Works och den bör finnas med för i när jag tittar i mappen Winodws.old efter uppgraderingen av Windows så finns Microsoft office med (Office 12). Är det så att Works är lika med office program en eller två versioner bakåt? I det här fallet skulle det tyda på att det är version office 2003.

Jag har ett svagt minne av att Works (en gång i tiden) var en Office Lite med ordbehandlare, kalkyl- och presentationsprogram men att det inte var den fullvärdiga Officesviten. stämmer detta fortfarande elelr är det som jag fått för mig att Works numera är en äldre version av Office och därför släpps med gratis av tillverkaren?

Redigerad av perbear
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu måste jag svära i kyrkan. Ursäkta! VAd jag än skriver här kommer jag nog att få onda anmärkningar. Alltnog.

Jag är ingen vän av Works och för det mesta så struntar jag högtidiligt i om den finns med eller inte på en dator. Men nu har det hänt. Den bärbara dator (en Dell Studio 17) som bara legat och väntat på Windows 7 innehöll några program där jag egentligen bara minns att jag såg AD Aware Professional i listan över alla program. Men jag har en skiva med Works och den bör finnas med för i när jag tittar i mappen Winodws.old efter uppgraderingen av Windows så finns Microsoft office med (Office 12). Är det så att Works är lika med office program en eller två versioner bakåt? I det här fallet skulle det tyda på att det är version office 2003.

Jag har ett svagt minne av att Works (en gång i tiden) var en Office Lite med ordbehandlare, kalkyl- och presentationsprogram men att det inte var den fullvärdiga Officesviten. stämmer detta fortfarande elelr är det som jag fått för mig att Works numera är en äldre version av Office och därför släpps med gratis av tillverkaren?

Hej

Trist att nån idiot alltid ska göra sig lustig på andras bekostnad och tycka att de med mindre kunskaper/osäkra är korkade, men det speglar troligast bara deras egen osjälvsäkerhet så känn dig framförallt välkommen att ställa dina frågor. Stenis slänger säkerligen ut alla illasinnade puckon förr eller senare.

Vad gäller din fråga så säger jag såhär:

På datorer idag så skickas ofta med en 60-dagars provversion av Microsoft Office Home & Student 2007 med, men även works i fullversion fås med på köpet. Works innehåller Kalkylblad (Excel), Presentation (Powerpoint), Databas (Access), och Textdokument (Word). Works är en slags multiinterfaceprogram där man startar alla olika programmen i ett enda stort fönster, till skillnad från Office där man startar vart och ett av de olika programmen separat, oberoende av varandra. Works ser lite annorlunda ut men har alla de väsentliga beståndsdelarna som vi vanliga användare har behov av. För vanligt bruk finns således ingen anledning till att betala tusentals kronor för en massa funktioner man inte har användning för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...