swag Posted August 12, 2009 Share Posted August 12, 2009 hej någon som kan hjälpa mej . det va så att ja och min dotter va i stan idag då kunde man ta kort som såg ut som vi va utomlands .dom tog kort med en vanlig kamera sen så hade dom något i datan som gjorde som vi va på plats enligt kortet. såg ut som vi va i typ spanien på en starnd med lite hotel i bakgrunden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sir_N Posted August 13, 2009 Share Posted August 13, 2009 hej någon som kan hjälpa mej .det va så att ja och min dotter va i stan idag då kunde man ta kort som såg ut som vi va utomlands .dom tog kort med en vanlig kamera sen så hade dom något i datan som gjorde som vi va på plats enligt kortet. såg ut som vi va i typ spanien på en starnd med lite hotel i bakgrunden Vad vill du ha hjälp med? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swag Posted August 13, 2009 Author Share Posted August 13, 2009 Vad vill du ha hjälp med? vill ha hjälp med om någon vet vad det är för program dom använder så jag kan göra detta själv Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted August 13, 2009 Share Posted August 13, 2009 Ett bildbehandlingsprogram, t.ex. Photoshop, med möjlighet att frilägga personerna, och lägga dem i ett lager ovanpå bakgrunden. Helst bör man ha en enfärgad bakgrund då personerna fotograferas, så att friläggningen inte tar så lång tid. Så skulle jag göra… Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swag Posted August 13, 2009 Author Share Posted August 13, 2009 Ett bildbehandlingsprogram, t.ex. Photoshop, med möjlighet att frilägga personerna, och lägga dem i ett lager ovanpå bakgrunden. Helst bör man ha en enfärgad bakgrund då personerna fotograferas, så att friläggningen inte tar så lång tid. Så skulle jag göra ok du vet inget program som har färdiga mallar som man bara klipper in folket man vill så det ser natuligt ut Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted August 14, 2009 Share Posted August 14, 2009 Nej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sir_N Posted August 14, 2009 Share Posted August 14, 2009 ok du vet inget program som har färdiga mallar som man bara klipper in folket man vill så det ser natuligt ut Tyvärr inte jag heller, men har du provat att söka på t ex Google? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swag Posted August 14, 2009 Author Share Posted August 14, 2009 Tyvärr inte jag heller, men har du provat att söka på t ex Google? nja lite men vet ej vad det heter och vad jag ska söka på Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts