e-son Posted August 13, 2009 Share Posted August 13, 2009 Om du liksom jag har en mängd portabla, mappade program bland dina personliga filer, så kanske du vill pryda mapparna med respektive programikon för att lättare kunna identifiera mapparna. Eller du kanske har helt andra skäl till att vilja komma åt programikonerna... vad vet jag! För detta ändamål har jag i alla fall letat fram ett väldigt smidigt explorer-tillägg, som ger dig en extra flik (Icons) i egenskaperna för exekverbara filer. Tilläget extraherar och visar upp alla ikoner, i alla storlekar och färgval, som finns tillgängliga i programfilen. Du kan sedan kopiera och spara valfria ikoner till valfri plats! Formaten är .ico, .bmp och .png! IconViewer Hemsida Om IconViewer! Ladda ner IconViewer 3.02 32-bit för Windows XP och nyare! Ladda ner IconViewer 3.02 64-bit för Windows XP och nyare! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts