Gå till innehåll

Dvd bränningen misslyckas


JeanetteB

Recommended Posts

Jag använder Vista home premium och då medföljer Windows DVD bränning. Jag har använt mig av ett annat program men behövde desperat byta. Det var då något nämnde detta program för mig, jag hade ingen aning om att den fanns.

Försökte bränna min första dvd skiva igår men lyckades aldrig. Jag lägger till mediafilerna, designar menyn, trycker på bränna och en ruta dyker upp där det står att Dvd skivan skapas, "kodning sker". Det fastnar dock alltid på 0.4 %, och sedan står det att programmet slutade att fungera och kommer stängas ner. Inget program är igång och stör, jag har på lägsta bränn hastigheten, men fortfarande inget. Vad är det som är fel och hur åtgärdar jag det?

Snälla, jag är inget datageni så förklara så att jag förstår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder Vista home premium och då medföljer Windows DVD bränning. Jag har använt mig av ett annat program men behövde desperat byta. Det var då något nämnde detta program för mig, jag hade ingen aning om att den fanns.

Försökte bränna min första dvd skiva igår men lyckades aldrig. Jag lägger till mediafilerna, designar menyn, trycker på bränna och en ruta dyker upp där det står att Dvd skivan skapas, "kodning sker". Det fastnar dock alltid på 0.4 %, och sedan står det att programmet slutade att fungera och kommer stängas ner. Inget program är igång och stör, jag har på lägsta bränn hastigheten, men fortfarande inget. Vad är det som är fel och hur åtgärdar jag det?

Snälla, jag är inget datageni så förklara så att jag förstår.

1. Vad vill du bränna? Film? Musik? Data?

2. Testat med CDBurner XP som finns gratis på CDBurner XP? (p.s även på svenska, jag ger det 4 av 5)

3. Testa med en trial från Nero?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inaktiverar ditt antivirusprogram, och sen prövar att bränna på nytt! funkar det då kanske?

Jag kunde dessvärre inte lista ut hur man gör det...

1. Vad vill du bränna? Film? Musik? Data?

2. Testat med CDBurner XP som finns gratis på CDBurner XP? (p.s även på svenska, jag ger det 4 av 5)

3. Testa med en trial från Nero?

1. Jag tänkte bränna film

2. Okej tack, menar du att det är fel på Windows dvd brännings programmet?

3. Man kan tyvärr inte ladda ner den från sidan längre...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kunde dessvärre inte lista ut hur man gör det...

1. Jag tänkte bränna film

2. Okej tack, menar du att det är fel på Windows dvd brännings programmet?

3. Man kan tyvärr inte ladda ner den från sidan längre...

1. Okej - coolt, det gillar vi

2. Ja, det är ski* om du frågar mig

3. Kan man visst... Ladda ner...>>

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså som det låter på din beskrivning så kraschar programmet vid omkodningen inte vid bränningen?

Har du installerat några codecs eller codec paket på datorn?, i så fall kan det vara en ide att avinstallera dessa.

Om du har möjlighet så kika gärna i loggboken (kontrollpanelen -> administrationsverktyg) och se om det finns någon information om kraschen där, posta den gärna här i så fall.

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...