Gå till innehåll

Strul med Zyxel 660HW-D1 trådlös router.


ron

Recommended Posts

Har ett nätverk med tre datorer samt skrivare som är kopplade med sladd till denna router. Dessutom en bärbar dator som ska ansluta trådlöst.

Från en dag till nästa så bestämde troligtvis routern att den inte skulle vara trådlös så under trådlöst i routerns webgränssnitt så hade den själv bockat ur rutan för trådlöst nätverk. Det lyckades jag lösa. Så allt fungerade bra i några dagar.

Nu, några dagar senare är rutan för trådlöst nätverk fortfarande ibockad. Men inget trådlöst nätverk vid namn Zyxel (vilket jag döpt det till) tillgängligt.

Jag har gjort routern strömlös, hjälpte inte. Jag har tryckt in knappen för "reset" vilket har hjälpt innan, det hjälpte inte nu heller.

Någon som vet vad som kan vara fel? Alla trådanslutna grejer fungerar perfekt, men inget trådlöst nätverk synligt.

Datorn är testad i annan trådlös miljö och den fungerar som den ska.

Hjälp mottages tacksamt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt svar. Nu är jag inte där datorerna är. Men om SSID inte är dolt, kan det vara något annat?

I datorn har jag markerat att datorn alltid ska ansluta till detta nätverk. Kan den göra det med dolt SSID? Eller måste det vara synligt för att ansluta till det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt svar. Nu är jag inte där datorerna är. Men om SSID inte är dolt, kan det vara något annat?

I datorn har jag markerat att datorn alltid ska ansluta till detta nätverk. Kan den göra det med dolt SSID? Eller måste det vara synligt för att ansluta till det?

om profilen finns på din PC så ansluter den till ditt SSID även om det är dolt. prova annars att lägga till profilen igen för säkerhets skull.

Verkar ju mysko att din router väljer att avinaktivera ditt Wlan av sig själv. Där tror jag du har källan till ditt problem, prova att göra om det trådlösa nätet och se till att visa SSID å se om det hjälper.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu löste jag det.

Det är en HP laptop och det senaste jag testade fungerade. HP, som vanligt, har något litet idiotprogram som "tar hand om" diverse trådlösa anslutningar. Gick in i programmet och såg att WiFi och bluetooth var aktiverat. Tänkte att, varför inte, jag stängde av bluetooth och då gick det att ansluta till rätt trådlöst nätverk

Tack för svaren och felet är helt och hållet HP:s

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...