Gå till innehåll

Utforskaren lägger av och startar om


Raven_Crystal

Recommended Posts

Är det någon mer som märkt att Utforskaren oförklarligt lägger av och startar om?

Höll på och sorterade mp3:orna och helt plötsligt så slutar Utforskaren att fungera och startar om automatiskt?

Misstänker att det har med SP2 att göra eftersom den gjorde ju inte så i SP1, någon som vet vad detta beror på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Tidigare så hände detta nästan dagligen för mig i XP..Allting bara frös till och stannade.

Försvann efter att jag bytt till en större processor och ökade upp Ram minnet.

Antar att man nu i Vista har en liknande funktion i Explorer.exe som det också finns i IE8.

Alltså en återställning efter krasch och därför kan man se utforskaren starta om.

Ta en titt på hur växlingsfilen är inställd och konfigurerad på datorn och kör gärna ett minnesdiagnostik på Ram minnet. I andra hand, försök att köra färre program samtidigt (kontrollera datorns processer).

För övrigt, är det bara Utforskaren som stannar..Inga andra program samtidigt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Tidigare så hände detta nästan dagligen för mig i XP..Allting bara frös till och stannade.

Försvann efter att jag bytt till en större processor och ökade upp Ram minnet.

Antar att man nu i Vista har en liknande funktion i Explorer.exe som det också finns i IE8.

Alltså en återställning efter krasch och därför kan man se utforskaren starta om.

Ta en titt på hur växlingsfilen är inställd och konfigurerad på datorn och kör gärna ett minnesdiagnostik på Ram minnet. I andra hand, försök att köra färre program samtidigt (kontrollera datorns processer).

För övrigt, är det bara Utforskaren som stannar..Inga andra program samtidigt?

Nej det är inga andra program som slutar att fungera. Utforskaren bara lägger av och startar om utan vidare sådär bara, dvs krashar.

Yepp, det är Explorer.exe i Vista med som gäller.

Det där hände aldrig mig i Windows XP, inte en ända gång vad jag minns.

Jag har en 2 kärnig AMD x64 bits CPU och 4 GB ram som är ca ett halvår gammalt.

Hur kållar man växlings filen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...