Gå till innehåll

Outlook express startar av sig själv


kallesemma

Recommended Posts

Jag har problem med att Outlook express startar av sig själv och lägger sig framför andra fönster. Den slöar ner laptopen hemskt och när man kryssar bort outlook så dyker den strax upp igen. Låter man det vara så kan det bli över 100 rutor! Virus? Jag har använt Recovery skivan som följde med laptopen och installerat om allt, men samma problem uppstår ändå! Jag har även tagit bort programmet outlook express från laptopen, men det hjälper inte; då dyker en ruta med outlook kuvertet upp nere i högra hörnet ändå. Jag använder förstås virusprogram och har fn Norton (trial version). Använder annars AVG. Jag blir tokig på det här och vet inte var jag ska vända mig, snälla hjälp!!!

Redigerad av kallesemma
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:) Hej!

Det här problemet påminner ganska mycket om ett annat fall här på forumet för en tid sedan.

Problemet då gällde Internet Explorer som öppnade nya fönster helt av sig självt.

http://www.alltomxp.se/forum/index.php?sho...p;hl=IE+fönster

Om vi går tillbaka lite..fanns samma fel direkt efter ominstallationen av Windows?

Och har du gjort en grundlig installation där hårddisken har formaterats om och partitionerats om?

Vet du när felet uppkom och vad som hade gjorts på datorn precis innan?

Kontrollera gärna Windows autostart och se efter vilka program som startas automatiskt då du loggar in på datorn.

Detta ser du enklast genom att kalla upp verktyget Systemkonfiguration.

Så här gör man; Klicka på Kör i startmenyn och skriv msconfig och sedan ok.

Under fliken Autostart kan du sedan försöka forska lite om där finns något som kan härledas till Outlook Express.

Om du hittar något där i listan, så gå sedan in i programmet Outlook Express och ändra inställningarna för automatisk start tillsammans med Windows i någon av inställningsalternativen som finns.

Redigerad av Opptokoppter
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...