Gå till innehåll

Fastnar i förbereder vänteläge


gördetsjälv

Recommended Posts

Hej!

Har en HP Mini 2140 med XP Home ed. sp3. När jag fäller ner locket är det meningen att datorn ska gå till vänteläge, men ofta, inte alltid, stänger den aldrig ner sig utan låser sig i "förbereder vänteläge". Samma sak händer också ofta när jag väljer vänteläge genom tangenterna fn+f1. Jag har senaste Bios, sp3 och uppdateringar. Vad kan jag göra för att åtgärda detta?

Vänligen / Magnus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du också hämtat de senaste drivrutinerna för datorn på HPs webbplats?

Pröva om det hjälper att stänga av program innan du sätter datorn i vänteläge, detta för att försöka komma fram till om det är något strul med något program.

Har du varit i kontakt med HPs support? Datorn måste ju vara ganska ny.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du också hämtat de senaste drivrutinerna för datorn på HPs webbplats?

Pröva om det hjälper att stänga av program innan du sätter datorn i vänteläge, detta för att försöka komma fram till om det är något strul med något program.

Har du varit i kontakt med HPs support? Datorn måste ju vara ganska ny.

Jag har varit i kontakt med HPs support och uppdaterat allt från bios till chipset. Utan resultat. Det jag kommit fram till är att det endast händer när datorn inte är ansluten till ström, dvs går bara på batteri, när den är ansluten till strömkabeln fungerar det som det ska. Så det verkar vara något strul med energisparläget, dvs något rörande XP? Jag ska försöka se över inställningarna där men jag har ännu inte lyckats luska ut vad det ska göra för skillnad. Tips mottages tacksamt. Att så sällan som möjligt ha strömkabeln ansluten var ju lite tanken med att jag köpte en sån liten fin dator :=)

Vänligen / Magnus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då kan du ju reklamera datorn för i så fall är det ju ett ursprungligt fel.

Tack, men det borde finnas någon inställning eller något som jag kan justera för att åtgärda problemet. Vilket var anledningen till att jag la upp tråden. Att returnera datorn och sen börja om med nyinstallation av allt känns inte så lockande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...