Gå till innehåll

Högerklick i IE8 funkar inte


Manneman

Recommended Posts

Hur skumt som helst... sen i morse fungerar det inte att högerklicka i IE8. Har för vana att högerklicka och öppna länkar och annat med högerklick/öppna i ny flik. Nu har det bara slutat att fungera. Jag har startat om datorn men det hjälper inte.

Innan jag förjar "fibbla" med inställningarna...har någon upplevt detta? Naturligtvis funkar högerklick i resten av datorn...

Mange

Edit: Gjorde en systemåterställning, då jag installerade nya Wolfenstein tidigare i dag... det verkar som att något DÄR orsakade problemen. Ändå valde jag att inte installera varken Punkbuster eller DirectX 9... om något annat påverkar systemet till den grad att högerklick och även Context Menu slutar att funka i IE8 går över mitt kunnande. Har Google Chrome installerad som extraläsare och DÄR funkade högerklick som vanligt.

Redigerad av Manneman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur skumt som helst... sen i morse fungerar det inte att högerklicka i IE8. Har för vana att högerklicka och öppna länkar och annat med högerklick/öppna i ny flik. Nu har det bara slutat att fungera. Jag har startat om datorn men det hjälper inte.

Innan jag förjar "fibbla" med inställningarna...har någon upplevt detta? Naturligtvis funkar högerklick i resten av datorn...

Mange

Edit: Gjorde en systemåterställning, då jag installerade nya Wolfenstein tidigare i dag... det verkar som att något DÄR orsakade problemen. Ändå valde jag att inte installera varken Punkbuster eller DirectX 9... om något annat påverkar systemet till den grad att högerklick och även Context Menu slutar att funka i IE8 går över mitt kunnande. Har Google Chrome installerad som extraläsare och DÄR funkade högerklick som vanligt.

Vilken tur att du hade en fungerande läsare vid sidan om då. Jag använder själv inte IE då jag anser den undermålig sitt syfte. Man vill ju helst ut och surfa med en fungerande läsare och då faller valet på Mozillas Firefox, en läsare som fungerar i ur och skur. Jag fick tipset att använda den av en bekant och har använt läsaren sedan dess.

För att få IE att fungera kanske den borde installeras om helt och hållet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag körde en systemåterställning och sen funkade det... därefter installerade jag om Wolfenstein och därefter funkade det. Är lite osäker på vad som hände... men det funkade iaf.

Nu är det så att jag kör Windows 7 Retail... vilket mycket väl kan ha bidragit till att det kladdade första gången. Huruvida det går att avinstallera från Windows 7 vet jag inte.

Har absolut inget emot Firefox. Har använt det mycket. Men sen IE8 kom har det legat som standardläsare i alla datorer... XP, Vista och 7. Har Chrome installerat i datorn för testsyfte och tycker den är likvärdig IE8...

Tackar för feedbacken iaf.

Mvh // Magnus

Redigerad av Manneman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 år senare...

Lustigt jag råkade ut för samma sak i ie9.

Så här löste jag det.

Inställningar

Internetalternativ

Avancerat

Återställ avancerade inställningar.

Voila så funkade det igen.

Gjorde detta då jag inte hittade någon ruta att fylla i för att aktivera högerklick.

Men funkade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...