Gå till innehåll

CRC fel vid installation


quadrox

Recommended Posts

Hej! Jag har precis formaterat min hårddisk och skulle installera xp. När man har kommit så långt att den anger en återstående tid så får jag upp en ruta om att ett CRC fel har inträffat och att jag inte kan fortsätta min installation. Jag har testat med två olika skivor men båda ger samma fel. Vad kan jag göra för att åtgärda detta? Tacksam för svar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Lasseska

2 skivor hmm. Har du testad skivorna i någon annan dator så du vet att de fungerar?

Har du brännt dom själv, för fort kanske? 2 - 4gr brukar vara lagom.

Om det inte är fel enl ovanstående så är det nog nåt fel på CD/DVD läsaren.

Redigerad av Lasseska
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Jag har precis formaterat min hårddisk och skulle installera xp. När man har kommit så långt att den anger en återstående tid så får jag upp en ruta om att ett CRC fel har inträffat och att jag inte kan fortsätta min installation. Jag har testat med två olika skivor men båda ger samma fel. Vad kan jag göra för att åtgärda detta? Tacksam för svar :)

Hej!

Skulle tro att där föreligger något "gammalt fel" ifrån tidigare på disken som hindrar installationen.

(Kan också bero på maskinvarufel på hårddisken)

Oftast så brukar krånglande installationer släppa efter flera försök och installationen kan därefter fullföljas hela vägen.

Prova med ett överskrivningsprogram som PC inspector e-maxx innan du kör installationen.

I annat fall kan de ju också bero på en felande CD spelare eller pga damm innuti denna.

http://www.pcinspector.de/Sites/e_maxx/info.htm?language=1

Redigerad av Opptokoppter
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...