Gå till innehåll

[LÖST] Windows 7 - 64 bit


göte

Recommended Posts

Hej alla

Tänkte fräscha upp min dator i samband med nyinstallation av Windows 7 - 64 bit under hösten.

Har tittat lite på ett moderkort som heter ASUS P5Q WS och undrar om någon har erfarenhet av detta till samman med W7-64bit

Anledningen till mitt ev. köp är att jag kan använda min nuvarande CPU och mina DDR2 minnen och dessutom kan

jag koppla in alla 6 USB-portarna som finns på chassifronten

MVH

Göte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på att Asus är bra på att leverera drivrutiner vågar jag påstå att det inte är något problem med Windows 7 x64. Jag har själv byggt flera datorer och väljer alltid Asus moderkort, och har kört x64 i flera år utan minsta problem.

Jag väljer också alltid ASUS-moderkort men anledningen till min fråga är att moderkortet P5QL-E som

levererades med en drivrutins-DVD med "Vista Drivers Inside" inte fungerade när jag lagt in Windows 7 RC - 64 bit och inte heller på x86 versionen

Nu blev det egentligen inte något praktiskt problem då det var på en av mina testdatorer och W7 fungerade ändå

men det innebar ju att jag inte kunde installera något enda av de tilläggsprogram som fanns på DVD:n eftersom

felmeddelandet

"Moderkortet supportar inte det här operativsystemet"

kommer upp så fort jag sätter in DVD:n och även när jag går via utforskaren.

Jag vill ju helst inte ha samma problem på min huvuddator när jag nyinstallerar W7 i november.

MVH

Göte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är en klassisk "jag bryr mig inte om att programmera för framtida OS"-mjukvara. Den kollar förmodligen om den körs under Vista eller XP och hittar bara på felmeddelandet om man kör något annat. Testa köra programmet i kompatibilitetsläge för Vista eller gå in på deras hemsida och ladda hem en nyare skiva.

Redigerad av mutex
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är en klassisk "jag bryr mig inte om att programmera för framtida OS"-mjukvara. Den kollar förmodligen om den körs under Vista eller XP och hittar bara på felmeddelandet om man kör något annat. Testa köra programmet i kompatibilitetsläge för Vista eller gå in på deras hemsida och ladda hem en nyare skiva.

Tack för detta (Ibland behöver man en spark för att göra sånt som annars är självklart) :D , jag har faktiskt inte kollat på ASUS hemsida sedan jag installerade den första Windows 7 utgåvan utan enbart ägnat mig åt att testa olika program på den här datorn, men ser nu att dom uppdaterat alla drivrutiner och Utilities så sent som i september i år. Så Stenis påpekande om att ASUS är bra på att leverera drivrutiner stämmer ju helt. Ska genast fixa till det här och köper helt klart ASUS P5Q WS till min egen dator.

MVH

Göte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Lasseska

Oftast räcker det med de drivrutiner som finns på Windows skivan eller de man får via Windows update.

Jag har installerat Windows 7 både på gamla och nyare datorer och har hitills aldrig behövt lägga in några andra drivrutiner.

Redigerad av Lasseska
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oftast räcker det med de drivrutiner som finns på Windows skivan eller de man får via Windows update.

Jag har installerat Windows 7 både på gamla och nyare datorer och har hitills aldrig behövt lägga in några andra drivrutiner.

Precis vad jag ville komma fram till :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...