HKA Posted September 21, 2009 Share Posted September 21, 2009 Hej, Jag har en nätverksskrivare USB-kopplad till en server. För att datorerna i nätverket ska kunna använda skrivaren behöver de få åtkomst till servern. Därför har jag sparat inloggningsuppgifter till servern genom att göra följande på datorerna: Kontrollpanelen->Användarkonton->Hantera nätverkslösenord->Lägg till->(lägger till inloggningsinformation till servern) Det fungerar bra på de datorer som har Vista Business, men det fungerar inte på datorer som har Vista Home. När jag ska lägga till ett nätverkslösenord i Vista Home kan jag inte inte välja "Inloggningsinformation för Windows" under Inloggningsinformationstyp. Jag kan bara välja "Inloggningsinformation för en webbplats eller program". Vet någon hur jag kan komma runt detta? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted February 27, 2010 Share Posted February 27, 2010 Fungerar det inte om du skapar en "grupp" på servern som alla har rättighet till skrivaren, och i den gruppen så finns naturligtvis alla användare, oavsett op? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.