Gå till innehåll

Byta språk i Vista


andreas72

Recommended Posts

Hej,

Efter att ha haft min bärbara dator på service för byte av hårddisk så noterar jag när man startar upp datorn att allting är på svenska medan jag föredrar engelsk visning. Därför undrar jag om man kan byta språk i Vista utan att riskera att det ställer till det för alla program jag hittills installerat, inkluseive OS:et? Sökvägar kommer ju t.ex. att byta namn t.ex. från "användare/..." till "users.." osv.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Lasseska

Har du Ultimate så är det inga problem, språkpaket finns på windows update.

Har du någon annan version kan det vara svårt. Vill minnas att jag läst nånstans hur man gör, sök på google om det.

Microsoft stödjer inte byte av språk på annan version än Ultimate.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du Ultimate så är det inga problem, språkpaket finns på windows update.

Har du någon annan version kan det vara svårt. Vill minnas att jag läst nånstans hur man gör, sök på google om det.

Microsoft stödjer inte byte av språk på annan version än Ultimate.

Jag råkar faktiskt ha Ultimate. Innebär det alltså att om jag väljer andra språk så är sökvägar och liknande i grund och botten demsamma så att programmen inte bryr sig så att säga?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla sökvägar för progammen är dessa, det vill säga C:\Program files och c:\Users finns kvar men i gränssnittet (Utforskaren) så översätts dessa "on the fly" till c:\Program och c:\Användare. Men som sagt, säkvägarna är trots detta egentligen C:\Program files och c:\Users och detta gör att programmen fortsätter fungera oavsett vilket språkpaket du använder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...