andreas72 Posted September 25, 2009 Share Posted September 25, 2009 Hej, Efter att ha haft min bärbara dator på service för byte av hårddisk så noterar jag när man startar upp datorn att allting är på svenska medan jag föredrar engelsk visning. Därför undrar jag om man kan byta språk i Vista utan att riskera att det ställer till det för alla program jag hittills installerat, inkluseive OS:et? Sökvägar kommer ju t.ex. att byta namn t.ex. från "användare/..." till "users.." osv. Mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lasseska Posted September 25, 2009 Share Posted September 25, 2009 Har du Ultimate så är det inga problem, språkpaket finns på windows update. Har du någon annan version kan det vara svårt. Vill minnas att jag läst nånstans hur man gör, sök på google om det. Microsoft stödjer inte byte av språk på annan version än Ultimate. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
andreas72 Posted September 25, 2009 Author Share Posted September 25, 2009 Har du Ultimate så är det inga problem, språkpaket finns på windows update.Har du någon annan version kan det vara svårt. Vill minnas att jag läst nånstans hur man gör, sök på google om det. Microsoft stödjer inte byte av språk på annan version än Ultimate. Jag råkar faktiskt ha Ultimate. Innebär det alltså att om jag väljer andra språk så är sökvägar och liknande i grund och botten demsamma så att programmen inte bryr sig så att säga? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kal Posted September 25, 2009 Share Posted September 25, 2009 Kontrollpanelen, Nationella inställningar ock språkinställningar, där byter du tillbaka till Engelska Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted September 26, 2009 Share Posted September 26, 2009 Alla sökvägar för progammen är dessa, det vill säga C:\Program files och c:\Users finns kvar men i gränssnittet (Utforskaren) så översätts dessa "on the fly" till c:\Program och c:\Användare. Men som sagt, säkvägarna är trots detta egentligen C:\Program files och c:\Users och detta gör att programmen fortsätter fungera oavsett vilket språkpaket du använder. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts