arvidevert Posted October 2, 2009 Share Posted October 2, 2009 Jag har följande problem:När jag går ur Outlook eller stänger av datorn kommer det upp en ruta med följande med:´´Outlook Express kan komprimera meddelanden för att frigöra diskutrymme.Detta kan ta några minuter´´. Det kvittar om det finns 0 meddelande,den här rutan kommer upp varje gång iallafall! Försökte att få hjälp av Microsoft Sverige men dom begär ju nästan 700:- för att rätta till problemet! Någon här som vet hur man kan fixa det här? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted October 2, 2009 Share Posted October 2, 2009 (edited) Om du går till Arkiv, Mapp, Komprimera alla mappar (eller Verktyg, Alternativ…, fliken Underhåll, Rensa filer…, och trycker på Komprimera), fortsätter programmet att visa meddelandet? Edited October 2, 2009 by JoWa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
essin Posted October 2, 2009 Share Posted October 2, 2009 Hej! Har Du många mappar i OE exp.? T.ex sparade mail utkorg,utkast o.s.v. Dom kan innehålla em hel del mail. Om så är fallet ,rensa. essin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HPD Posted October 3, 2009 Share Posted October 3, 2009 Jag har nästan samma problem. Varje gång jag startar datorn får jag upp "Outlook Express kan komprimera meddelanden för att frigöra diskutrymme. Detta kan ta några minuter." Och jag använder inte ens Outlook Express utan har bara kört Outlook i alla år - nu i Office 2007. Outlook Express har jag avbockat bland Windowskomponenterna i Kontrollpanelen. Den här idiotiska komprimeringspåminnelsen kan jag inte bli av med och får snart ett koleriskt anfall! /HPD Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts