CobraSnake Posted October 2, 2009 Posted October 2, 2009 (edited) Hej. Har installerat Windows 7 för att testa, och allt verkade fungera bra, men när jag spelar upp filmer i WMP så verkar alla filmer vara lite för ljus bild och aningen eftersläpande jämfört med XP, jag tycker ju att min dator uppfyller kraven för att installera windows 7. Finns det några lösningar?? Edited October 4, 2009 by CobraSnake Quote
PCGuiden Posted October 2, 2009 Posted October 2, 2009 Filmer? Snackar vi DVD filmer ...eller avi/mpg filmer kan du precisera lite. Quote
CobraSnake Posted October 2, 2009 Author Posted October 2, 2009 Filmer? Snackar vi DVD filmer ...eller avi/mpg filmer kan du precisera lite. Ja det är AVI och MPG jag syftar på då, men problemen uppkommer inte på XP. Quote
Manneman Posted October 2, 2009 Posted October 2, 2009 Hej.Har installerat Windows 7 för att testa, och allt verkade fungera bra, men när jag spelar upp filmer i WMP så verkar alla filmer vara lite för ljus bild och aningen eftersläpande jämfört med XP, jag tycker ju att min dator uppfyller kraven för att installera windows 7. Finns det några lösningar?? Ta en titt om du har möjlighet att uppdatera ditt grafikkorts drivrutiner... Alternativt kan du även prova att lägga in KLite Codec Pack. Funkar perfekt i Windows 7. Om det hjälper? Ingen aning, men det kan avra värt att testa... Mange Quote
CobraSnake Posted October 2, 2009 Author Posted October 2, 2009 Ta en titt om du har möjlighet att uppdatera ditt grafikkorts drivrutiner... Alternativt kan du även prova att lägga in KLite Codec Pack. Funkar perfekt i Windows 7. Om det hjälper? Ingen aning, men det kan avra värt att testa...Mange Tack, Mange Jag har just nu Vistas drivrutin 96.85 och tror att det det senaste för mitt grafikkort, ska testa K-lite Codec pack som du föreslog.... Quote
CobraSnake Posted October 4, 2009 Author Posted October 4, 2009 Tack Manneman K-Lite Codecpack löste det hela, nu fungerar alla filmer precis perfekt. Quote
Recommended Posts