Gå till innehåll

Kommer ej in i datorn- aktivera windows


rainwomen

Recommended Posts

helt plötsligt säger min dator att jag ska aktivera windows, vilket inte går. kommer inte in i datorn. naturligtvis har jag licens och äkta programvara. varför händer detta. är det hårddisken som är på väg att gå sönder och tappar lite här och där eller vad är det. kan någon hjälpa mig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

helt plötsligt säger min dator att jag ska aktivera windows, vilket inte går. kommer inte in i datorn. naturligtvis har jag licens och äkta programvara. varför händer detta. är det hårddisken som är på väg att gå sönder och tappar lite här och där eller vad är det. kan någon hjälpa mig?

provat komma in med felsäkertläge?(tryck på F8 i uppstarten innan windows laddas)

ändrat i hårdvaran de senaste dagarna?

mvh

t

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

provat komma in med felsäkertläge?(tryck på F8 i uppstarten innan windows laddas)

ändrat i hårdvaran de senaste dagarna?

mvh

t

har inte ändrat i programvaran och startat felsäkert läge, även testat -Felsäkert läge, RAN regsvr32 regwizc.dll och regsvr32 licdll.dll

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Ibland så kan detta fenomen bero på att man fått in otyg i datorn o då kan http://www.freedrweb.com/livecd/ vara lösningen,kan även vara hårddisken som du säger!!

Mvh MrO

ska testa detta oxå, annars får jag pröva reparera eller formatera. återkommer med hur det går. tack för hjälpen hitintills.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det bästa och det enda du ska göra är att aktivera ditt windows expemplar, om det inte fungerar så ta kontakt med Microsofts telefonaktivering så hjälper dem dig genom processen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag instämmer med Si3rra i ett inledande skede. En telefonaktivering är på plats... funkar inte den automatiska via knapparna kan man alltid få prata med en telefonist och få personlig hjälp med aktiveringen... funkar det fortfarande inte så får man gå vidare med detta.

Ska dock påpeka att jag faktiskt läst någon annanstans om just detta fenomenet... men innan man går vidare med mer drastiska åtgärder så kan detta vara värt ett försök.

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att skanna datorn efter skräp innan man kontaktar Microsofts kundtjänst är inte en stor procedur i min värld men men ni har säkert helt rätt att dom fixar problemet även om datorn är infekterad ;)

Mvh MrO

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...