Gå till innehåll

Hör min röst från min mic.


kyuusou

Recommended Posts

Hej.

Jag har sökt runt över hela internet och har inte kommit på något sätt att fixa det här själv så jag måste fråga om hjälp här. Jag försöker få fraps att spela in min röst samtidigt som den spelar in ljudet från spelen jag spelar. Det funkar hur bra som helst, förutom att jag hör min egen röst i hörlurarna/högtalarna när jag pratar. Det vill jag inte för det är nå sjukt drygt. Jag har letat runt och sett att många påpekat att man ska muta micken i playback men inte i recording devices. Saken är att jag inte har någon mic att muta i playback men jag har två mickar i recording o.o är det någon som kan hjälpa mig med det här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för svaret men det är så att för att få Fraps att kunna spela in min röst samtidigt som spelets ljud så måste jag ha den ikryssad (har iaf inte kommit på något annat sätt att göra det på) men jag undrar om det finns ett sätt att stänga av så att min röst fortfarande hörs på det sättet men att jag inte hör det själv.... sjukt dålig på att förklara.

Som det här på windows xp Fraps + Sound Input. När jag gjorde det där på xp så hörde jag aldrig min egen röst så här mycket som jag hör nu på windows 7.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok jag förstår vad du menar men har tyvärr ingen lösning på det. Har faktiskt ett svagt minne att jag/vi gjort precis som du nån gång för länge sedan. Det är ju logiskt att du hör dig själv på det sättet, jag är mer förvånad om du inte gjorde det i XP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag också. Det var ju meningen att man skulle höra sig själv för då funkade det ju. Men av någon tokig anledning så försvann min egen röst men det funkade ändå så jag antog att det fanns ett sätt att ta bort det. Jag måste väll vänja mig antar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...