Gå till innehåll

Miniatyrbilder i Vista Ultimate


nissenisse

Recommended Posts

Hejsan hoppsan allihop, vet inte om jag hamnat rätt med min fråga men jag hoppas det. :rolleyes:

Jag har en mapp på skrivbordet med foton jpg bilder och de visas som miniatyrbilder, så långt bra.

Men jag har även en mapp med några AVI-filmer och de visas bara med VLC-ikoner.

Tidigare så visades även de som miniatyr bilder. Förstår inte vad som hänt.

Någon som vet eller har upplevt liknande.

Jag har ställt in bilder och video i mapp-alternativ. Och har bockat ur visa bara ikoner i utforskarens Mappalternativ.

Märkligt detta problem dök upp nyligen har fungerat bra tidigare.

Vänlig Häls Nybörjare

Redigerad av nissenisse
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan e-son, tack för att du svarade, jo jag provade fixen och startade om datorn

då blev det WMP ikoner istället för VLC ikoner.

Så några Miniatyr bilder av AVI-filerna blev det inte.

Eller gjorde jag fel på något sätt :blink: Eller finns det mer man kan

ändra på .

Nybörjare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej du gjorde nog säkert rätt! Det var väl helt enkelt inget fel på associationerna. Jag lyckades leta reda på en .avi-fil i min egen burk, och kan konstatera att inte heller jag har någon miniatyr där. Jag kör visserligen Windows 7, men jag tror inte att det skall spela någon roll. Är du säker på att du verkligen har haft miniatyrer på just .avi-filerna? Jag har nämligen miniatyrer på dom andra videoformaten, men alltså inte på .avi!

Du kan ju prova att rensa minityr-cashen enlig instruktion från samma tråd som tidigare. Vet inte om det hjälper, men kan vara värt ett försök.

http://www.alltomxp.se/forum/index.php?showtopic=18747&view=findpost&p=133338

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan e-son, ehhh menar du att man ska klistra in det står där i sökrutan där man söker efter filer

o mappar. Om det nu är så så kom det bara upp en ruta med att inga resultat matchar.

Eller har jag gjort fel nu igen? :blink: men det kommer inte upp någonting man ska kunna bocka ur.

Eller är det i kör man ska klistra in det.

Ja det är då inte lätt när man är nybörjare.

Men nu blir jag osäker om jag verkligen haft några miniatyr bilder av AVI filer. Nu när inte du har det.

Men det kanske var i mitt gamla os. jaja e-son det är inte lätt :D

MvH Nybörjare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan e-son, ehhh menar du att man ska klistra in det står där i sökrutan där man söker efter filer

o mappar. Om det nu är så så kom det bara upp en ruta med att inga resultat matchar.

Eller har jag gjort fel nu igen? :blink: men det kommer inte upp någonting man ska kunna bocka ur.

Eller är det i kör man ska klistra in det.

Det borde komma upp resultat om du söker på cleanmgr.exe... men du kan faktiskt ta det direkt i "Kör" också!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...