Gå till innehåll

Ren instalation av Windows 7


Lasse B

Recommended Posts

Funderar på när det nu blir aktuellt att eventuellt att uppdatera från Vista till Windows 7.

Vad menar man med ren instalation, köper man i butik en skiva med allt, som har med Windows 7 att göra.

Finns det då även med IE 8

LB

Redigerad av Lasse B
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar på när det nu blir aktuellt att eventuellt att uppdatera från Vista till Windows 7.

Vad menar man med ren instalation, köper man i butik en skiva med allt, som har med Windows 7 att göra.

Finns det då även med IE 8

LB

Hej Lasse!

Det innebär att du utför en installation av Windows 7 efter att du rensat bort allt gammalt från din hårddisk. Detta ger dig oftast bättre prestanda då inte gamla problem från ditt gamla operativsystem ligger kvar i botten.

Vad jag har förstått så kommer inte vår "EU" version av Windows 7 att levereras ihop med IE 8. Utan att du själv får hämta ner och installera på det sen.

/mimar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Lasse!

Det innebär att du utför en installation av Windows 7 efter att du rensat bort allt gammalt från din hårddisk. Detta ger dig oftast bättre prestanda då inte gamla problem från ditt gamla operativsystem ligger kvar i botten.

Vad jag har förstått så kommer inte vår "EU" version av Windows 7 att levereras ihop med IE 8. Utan att du själv får hämta ner och installera på det sen.

/mimar

Rensningen, sköter skivan om det ?? eller är det något man måste utföra själv.

LB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du formaterar disken under installationen så det är inget du behöver utföra manuellt innan.

IE8 kommer att ingå även i den europeiska versionen av Windows 7 men du kommer att få välja om

du vill ha en annan webbläsare vi en speciell meny, där kan du även avinstallera IE8 om du vill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du formaterar disken under installationen så det är inget du behöver utföra manuellt innan.

IE8 kommer att ingå även i den europeiska versionen av Windows 7 men du kommer att få välja om

du vill ha en annan webbläsare vi en speciell meny, där kan du även avinstallera IE8 om du vill.

Sista frågan i detta ämne.

Tror du min dator klarar av Windows 7, du ser vad jag har.

Trevlig helg.

LB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Inga problem att köra Windows 7 på den datorn. Antar att du skall ha 32 bits versionen?

Tack.

Ja det skall vara 32 bit.

Nu är jag nöjd.

Ha En Bra Dag

Lasse B

Redigerad av Lasse B
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack.

Ja det skall vara 32 bit.

Nu är jag nöjd.

Ha En Bra Dag

Lasse B

Hej du kan lätt köra 64 Bit Windows, 32 bitar är långsamt utgående , du behöver inte rensa disken bara kör nytt install och Windows 7/Windows Vista kommer spara gamla kataloger och filer i xxx.old kataloger, med det är bra tips att ta backup och formatera disken

Kolla länken:

http://ark.intel.com/Product.aspx?id=37251

Instruction Set 64-bit

Redigerad av Adrian_se
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...