Lasse B Posted October 9, 2009 Posted October 9, 2009 (edited) Funderar på när det nu blir aktuellt att eventuellt att uppdatera från Vista till Windows 7. Vad menar man med ren instalation, köper man i butik en skiva med allt, som har med Windows 7 att göra. Finns det då även med IE 8 LB Edited October 9, 2009 by Lasse B Quote
mimar Posted October 9, 2009 Posted October 9, 2009 Funderar på när det nu blir aktuellt att eventuellt att uppdatera från Vista till Windows 7. Vad menar man med ren instalation, köper man i butik en skiva med allt, som har med Windows 7 att göra. Finns det då även med IE 8 LB Hej Lasse! Det innebär att du utför en installation av Windows 7 efter att du rensat bort allt gammalt från din hårddisk. Detta ger dig oftast bättre prestanda då inte gamla problem från ditt gamla operativsystem ligger kvar i botten. Vad jag har förstått så kommer inte vår "EU" version av Windows 7 att levereras ihop med IE 8. Utan att du själv får hämta ner och installera på det sen. /mimar Quote
Lasse B Posted October 9, 2009 Author Posted October 9, 2009 Hej Lasse! Det innebär att du utför en installation av Windows 7 efter att du rensat bort allt gammalt från din hårddisk. Detta ger dig oftast bättre prestanda då inte gamla problem från ditt gamla operativsystem ligger kvar i botten. Vad jag har förstått så kommer inte vår "EU" version av Windows 7 att levereras ihop med IE 8. Utan att du själv får hämta ner och installera på det sen. /mimar Rensningen, sköter skivan om det ?? eller är det något man måste utföra själv. LB Quote
RyuuShujin Posted October 9, 2009 Posted October 9, 2009 Du formaterar disken under installationen så det är inget du behöver utföra manuellt innan. IE8 kommer att ingå även i den europeiska versionen av Windows 7 men du kommer att få välja om du vill ha en annan webbläsare vi en speciell meny, där kan du även avinstallera IE8 om du vill. Quote
Lasse B Posted October 9, 2009 Author Posted October 9, 2009 Du formaterar disken under installationen så det är inget du behöver utföra manuellt innan. IE8 kommer att ingå även i den europeiska versionen av Windows 7 men du kommer att få välja om du vill ha en annan webbläsare vi en speciell meny, där kan du även avinstallera IE8 om du vill. Sista frågan i detta ämne. Tror du min dator klarar av Windows 7, du ser vad jag har. Trevlig helg. LB Quote
PCGuiden Posted October 9, 2009 Posted October 9, 2009 Inga problem att köra Windows 7 på den datorn. Antar att du skall ha 32 bits versionen? Quote
Lasse B Posted October 9, 2009 Author Posted October 9, 2009 (edited) Inga problem att köra Windows 7 på den datorn. Antar att du skall ha 32 bits versionen? Tack. Ja det skall vara 32 bit. Nu är jag nöjd. Ha En Bra Dag Lasse B Edited October 9, 2009 by Lasse B Quote
Mickilina Posted October 9, 2009 Posted October 9, 2009 Hej Lasse B! Du kan hämta och installera Windows 7 Upgrade Advisor Beta http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=1B544E90-7659-4BD9-9E51-2497C146AF15&displaylang=en Då ser du exakt vad din dator klarar av och vilka versioner inte. Quote
Adrian_se Posted October 9, 2009 Posted October 9, 2009 (edited) Tack. Ja det skall vara 32 bit. Nu är jag nöjd. Ha En Bra Dag Lasse B Hej du kan lätt köra 64 Bit Windows, 32 bitar är långsamt utgående , du behöver inte rensa disken bara kör nytt install och Windows 7/Windows Vista kommer spara gamla kataloger och filer i xxx.old kataloger, med det är bra tips att ta backup och formatera disken Kolla länken: http://ark.intel.com/Product.aspx?id=37251 Instruction Set 64-bit Edited October 9, 2009 by Adrian_se Quote
Recommended Posts