AtaPulja Posted October 9, 2009 Share Posted October 9, 2009 Hej Jag använder två datorer. Den ena är stationär och den andra laptop. Nätet fungerar utmärkt på min laptop, men inte på stationära. Allt fungerade bra för några dagar sen, men nu får jag fel meddelande på min stationära "begränsad eller ingen anslutning". Jag har router Scientific Atlanta EPC2434. Kan ni hjälpa mig och få nätet tillbaka på min stationära? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted October 9, 2009 Share Posted October 9, 2009 Har du möjligtvis installerat något program, nya drivrutiner eller saker från Windows Update innan det slutade fungera? Du kan alltid testa att göra en systemåterställning och gå tillbaka till ett datum före problemet uppstod för att se om det löser problemet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gnaget2 Posted October 9, 2009 Share Posted October 9, 2009 blir det någon skillnad om du stänger av den bärbara? dvs kommer den stationära ut på nätet då? om du sätter en fast IP på den stationära`? funkar det då? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sir_N Posted October 10, 2009 Share Posted October 10, 2009 Hej! Jag hade samma felmeddelande på en bekants dator med Win XP i förra veckan, fixades med detta kommando: "Start -> Kör, skriv: cmd (enter) Skriv: netsh winsock reset (enter) Starta om datorn" Reserverar mig för om det fungerar med Vista! /Sir_N Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts