Gå till innehåll

Daglig scanning av Comodo ?


Recommended Posts

Hoppas på din hjälp JoWa då jag surfat runt utan att hitta svar,

1.Nu satt Comodo på sök av kritiska områden mån-lördag och söndag är det hela datorn,Fråga:datorn är ju avstängd på natten så hur funkar det då ?

2.Båda datorerna har kontakt med varandra och privat nätverk: fråga:om en dator smittas blir båda smittade då ? denna fråga med anledning av att samma problem visade sej i båda datorerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas på din hjälp JoWa då jag surfat runt utan att hitta svar,

1.Nu satt Comodo på sök av kritiska områden mån-lördag och söndag är det hela datorn,Fråga:datorn är ju avstängd på natten så hur funkar det då ?

2.Båda datorerna har kontakt med varandra och privat nätverk: fråga:om en dator smittas blir båda smittade då ? denna fråga med anledning av att samma problem visade sej i båda datorerna.

Ett råd som jag kan se: Ställ om Schemaläggnigen till den tidpunkt som DU har datorn påslagen!

fråga:om en dator smittas blir båda smittade då ?

Beror på, om båda datorer använder sig av samma prg!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1: Som Sunshine skrev: Är datorn avstängd, inställs genomsökningen.

2: Törs inte ge ett bestämt svar. Har CIS detekterat samma fil i båda datorerna? Har du i så fall kollat den filen på https://www.virustotal.com/sv/ (kan vara falsklarm)? Det du tillåter (i brandvägg/systemskydd) i den ena datorn, tillåts ju inte automatiskt i den andra, så den ena kan vara hur infekterad som helst, medan den andra, med rätt konfiguration och hantering, kan hållas helt skyddad. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...