Lingman Posted October 12, 2009 Share Posted October 12, 2009 Jag har kört Microsoft Office Outlook 2007 under 32 bitars Win Vista Svensk. Nu vill jag föra över mina personal folders till Windows 7 ulitimate eng 64. Vet någon om det prob går att konvertera? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gsb Posted October 12, 2009 Share Posted October 12, 2009 Det är väl bara att kopiera filerna. Eller köra Windows Easy Transfer. Dokumenten fungerar ju oavsett vilket OS du kör. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted October 12, 2009 Share Posted October 12, 2009 Easy transfer fungerar inte mellan språkversioner av Windows. Har du kört Outlook mot Exchange eller mot POP3/IMAP? Om det är POP3 så tar du bara PST-filen som finns under ditt användarkonto c:\användare\<username>\appdata\local\microsoft\outlook och öppnar den i Outlook på nya datorn. Det finns inga som helst problem med detta förfarande. Är det Exchange eller IMAP så lägger du bara till kontot på nya datorn/installationen så hämtas mailen hem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lingman Posted October 13, 2009 Author Share Posted October 13, 2009 (edited) Easy transfer fungerar inte mellan språkversioner av Windows. Har du kört Outlook mot Exchange eller mot POP3/IMAP? Om det är POP3 så tar du bara PST-filen som finns under ditt användarkonto c:\användare\<username>\appdata\local\microsoft\outlook och öppnar den i Outlook på nya datorn. Det finns inga som helst problem med detta förfarande. Är det Exchange eller IMAP så lägger du bara till kontot på nya datorn/installationen så hämtas mailen hem. Tack för visat intresse, men det gick att exportera personal folders direkt ifrån Outlook Exchange och sedan byta path genom tools Edited October 13, 2009 by Lingman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts