__087 Posted October 13, 2009 Share Posted October 13, 2009 Hej, jag har en trådlös router med stöd för VPN tunnel. Skulle vilja konfigurera detta så jag själv kan koppla upp mig mot nätverket, routern är Comhems standard (Cisco EPC2425). Är inte så värst kunnig på detta, har försökt googla fram guider men hittar inga man förstår sig på. Hoppas någon här på forumet kan hjälpa mig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted October 13, 2009 Share Posted October 13, 2009 Nu vet jag inte vad det är för nätverk du pratar om, men för att koppla en VPN-anslutning till t.ex ett företag, kan du använda den här guiden! Du får så klart byta ut "Organisationsnamn" och "Värddatornamn" mot aktuella uppgifter! https://www.anonine.com/sv/guidexp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
__087 Posted October 13, 2009 Author Share Posted October 13, 2009 alltså att koppla upp sig mot ett vpn nätverk kan jag, de är inge problem. Men jag ska skapa ett vpn nätverk som jag sedan kan koppla upp mig mot ifrån min laptop, när jag är på en helt annan plats Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted October 13, 2009 Share Posted October 13, 2009 Ok... då är det serverkonfiguration alltså... inte riktigt min avdelning! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
__087 Posted October 13, 2009 Author Share Posted October 13, 2009 (edited) trist, får avvakta få se om de kommer andra sorry om topic är otydlig Edited October 13, 2009 by __087 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
__087 Posted October 13, 2009 Author Share Posted October 13, 2009 Hej, jag har en trådlös router med stöd för VPN tunnel. Skulle vilja konfigurera detta så jag själv kan koppla upp mig mot nätverket, routern är Comhems standard (Cisco EPC2425). Är inte så värst kunnig på detta, har försökt googla fram guider men hittar inga man förstår sig på. Hoppas någon här på forumet kan hjälpa mig någon kunnig som kan hjälpa mig? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts