Gå till innehåll

Kolla Windows Update efter nya drivrutiner


Andreas Stenhall

Recommended Posts

Det har i samband med den officiella lanseringen dykt upp ett antal nya drivrutiner på Windows Update, ta en titt på Windows Update för att se vad som erbjuds din dator!

Får aldrig & har aldrig fått några drivisar genom WU!?

Redigerad av vajlent
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får aldrig & har aldrig fått några drivisar genom WU!?

Det beror på vilken hårdvara du har. För märkesdatorer och allra helst bärbara datorer är det inte säkert att du får upp så många alternativ då hårdvaran kan vara specialanpassad för just den modellen. Datortillverkarna kan då hindra drivrutiner från att levereras till just den hårdvaran för att inte orsaka problem. Detta är bara en förklaring på varför man inte får drivrutiner via Windows Update.

Generellt sett så brukar det dyka upp en eller flera drivrutiner på Windows Update på de flesta datorer jag har testat, men detta kan ju som sagt variera. Det som är viktigt att poängtera är att möjligheten att hämta drivrutiner via Windows Update finns och att det är helt OK och säkert att göra det. Däremot är det inte säkert att man kan utnyttja alla funktioner i exempelvis skrivaren om man installerar drivrutinen via Windows Update.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack stenis ! Nu passar jag på medans update är på tapeten.Såg precis att 3 viktiga uppdateringar fanns, kollade loggboken och där står att kb 972145 inte kan användas i detta system,den gäller media player.Sen undrar jag vadiallssindar jag skall med en plattformsuppdatering till (kb 977644),enligt infon så är den till för utvecklare och företag ?.

Drivisar ja,jag testade genom enhetshanteraren att uppdatera och använde då zip-filerna som jag hämtat från Fujutsi-Siemens och packat upp,systemet tackar o tar emot,går bara väldigt snabbt o kort,döm om min förvåning när jag igår upptäckte att dom gamla drivrutinerna fortfarande stod där ?.

Borde inte updateagenten kolla först vad som behövs och inte behövs i datorn ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...