Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej

Då jag lyckligtvis just nu läser en distanskurs på universitet har jag köpt Win 7 professional via mecenat. Jag har en acer aspire one som jag kört rc:n på och det har trots allt flytit på bra. Jag undrar nu om jag kan/ska boota från den externa cd/dvd läsaren eller jag gör på annat sätt när jag installerar

:blink:

Posted

Hej

Då jag lyckligtvis just nu läser en distanskurs på universitet har jag köpt Win 7 professional via mecenat. Jag har en acer aspire one som jag kört rc:n på och det har trots allt flytit på bra. Jag undrar nu om jag kan/ska boota från den externa cd/dvd läsaren eller jag gör på annat sätt när jag installerar

:blink:

Har du en dvd som installationsmedium, så är det väl enklast att köra från den ja. Annars kan du ju alltid krångla till det lite och fixa ett bootbart usb-minne, och installera den vägen! ;)

Posted

varför skulle det vara krångligt att göra ett bootbart USB minne

Lite nyfiken bara

Säger inte det sig själv? Om du sitter med en färdig DVD i handen, så måste det väl ändå betecknas som krångligt att göra om den till ett bootbart usb-minne? ;)

Posted

Säger inte det sig själv? Om du sitter med en färdig DVD i handen, så måste det väl ändå betecknas som krångligt att göra om den till ett bootbart usb-minne? ;)

Tackar för svaret e-son.

Det är väl inte svårt att göra ett bootbart usb om man vet hur men som e-son säger så vore det väl kanske lite dumt att gå den vägen när man har ett installationsmedium redan :rolleyes:

Tick tack