Gå till innehåll

Uppgradering


Lingman

Recommended Posts

Vet någon om det går att uppgradera Sv OEM Windows Vista Premium 32 bitars till Eng Windows 7 Premium 64 Bitars

Då du äger en Vista-licens (OEM eller retail spelar ingen roll) är du berättigad att köpa den billigare uppgraderingsversionen av Windows 7. Du behöver inte köpa en fullversion om du inte vill.

Dock måste du göra en ren installation av Windows 7 då in-place-uppgradering (då du behåller installerade program och inställningar) från svensk Vista till engelsk Windows 7 inte är möjligt eftersom språkversionerna inte matchar och processorarkitekturen inte matchar (32-bitars Vista till 64-bitars Windows 7).

Glöm inte att ta en säkerhetskopia av allt du vill behålla om du gör en ren installation. Windows Easy Transfer (Windows Filöverföring) kan användas till att överföra filer och inställningar. Dock, eftersom språkversionerna inte matchar i ditt fall så kan du endast föra över filer med Windows Easy Transfer. Inställningar måste migreras manuellt.

Redigerad av Magnus Simonsson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då du äger en Vista-licens (OEM eller retail spelar ingen roll) är du berättigad att köpa den billigare uppgraderingsversionen av Windows 7. Du behöver inte köpa en fullversion om du inte vill.

Dock måste du göra en ren installation av Windows 7 då in-place-uppgradering (då du behåller installerade program och inställningar) från svensk Vista till engelsk Windows 7 inte är möjligt eftersom språkversionerna inte matchar och processorarkitekturen inte matchar (32-bitars Vista till 64-bitars Windows 7).

Glöm inte att ta en säkerhetskopia av allt du vill behålla om du gör en ren installation. Windows Easy Transfer (Windows Filöverföring) kan användas till att överföra filer och inställningar. Dock, eftersom språkversionerna inte matchar i ditt fall så kan du endast föra över filer med Windows Easy Transfer. Inställningar måste migreras manuellt.

Det där låter som mycket plockipin!

Förutom OEM ver sv Vista 32 har jag testat Eng Ultimate 64 bitars och här önskar jag veta, om jag kan uppgradera till Eng Premium 64 bitars.

Det hör till saken att när jag installerade Ultimate så gjorde jag det på D:\ via Vista! Som byte enhetsbeteckning till C: Detta fungerade som sig bör med Vista på D: och Ultimate på C: (Systemet indikerade dok inga ombytta enheter) tills jag ville ta bort Vista. Det visade sig svårare eftersom bootmgr låg på D: och ville inte låta sig flyttas till C:(eller hur det nu är) Rörigt va men ändå intressant(svenska MS support gick bet på detta) :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...