Gå till innehåll

Windows media


salala

Recommended Posts

Har just installerat Windows 7 home premium och skall leta efter mina kabelkanaler i Windows media. Hittar alla kanaler som jag har i kabelnätet utom TV4. I Vista versionen fungerade alla kanaler korrekt. Ett annat problem är att jag inte kan soretera kanalerna korrekt, Nr. 1-3 finns inte och går heller inte få fram via fjärrkontrollen. Även detta fungerade i Vista.

Redigerad av salala
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 månader senare...

Har haft flera kontakter med både HP och Microsoft support som inte kunnat hjälpa mig. TV-kortet inte kompatibelt med Win 7, ominstallera Windows har varit bland de svar jag fått. Ingen på supporten hade tänkt på att jag kanske inte helt förstod hur jag skulle göra med inställningar osv. Efter det att supporten gett upp har jag funderat vidare och faktiskt löst problemet på egen hand. Tycker nog att supporten i första hand skulle kollat om jag gjort rätt innan man rekomenderade omfattande åtgärder som i sig kunnat ställa till problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade ett liknande problem med Mediecenter (W7) var det fattades två kanaler (terretec USB hybrid xs), jag löste det genom att skriva in frekvenserna manuellt.

Men men Mediacenter är otympligt och bör verkligen trimmas en del innan jag kommer att använda det igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...