Gå till innehåll

förstora pationen


thepirate

Recommended Posts

tja, har kört med vista och windows 7 RC ett tag nu (dualboot) Nu när jag införskaffat den färdiga versionen och antagligen kommer körra fullt ut på den så behöver jag en större pation för win7.(ligger på 30gb nu)

så min fråga är vilket program ska jag använda mig utav för att förstora pationen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tja, har kört med vista och windows 7 RC ett tag nu (dualboot) Nu när jag införskaffat den färdiga versionen och antagligen kommer körra fullt ut på den så behöver jag en större pation för win7.(ligger på 30gb nu)

så min fråga är vilket program ska jag använda mig utav för att förstora pationen?

Använd Windows egna partitionsprogram där du kan krympa eller öka partitioner som du vill, smidigt och enkelt. "Kontrollpanelen/System & Säkerhet/Administrationsverktyg klicka på Datorhantering och sedan på Lagring/Diskhantering. Högerklicka på den partition du måste minska först och välj hur stor den ska bli, sedan på C:\ och utöka den på samma vis. Funkade bra för mig och utan dataförlust. Prova dig fram där. Lycka till.

Redigerad av PCfreak
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...