vapea Posted November 27, 2009 Share Posted November 27, 2009 Står helt still i skallen idag !? Mitt skrivbord på skärmen har hamnat 7 centimeter för långt till höger på skärmen.. hur rättar jag till det ? Hittar min själ inte inställningarna.. ? Help, please ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sunshine Posted November 27, 2009 Share Posted November 27, 2009 Har du gjort något i iställningar för grafiken? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted November 27, 2009 Share Posted November 27, 2009 Det låter mer som att det är ändringar på bildskärmen du ska göra... alternativt kolla bildupplösningen och bilduppdateringsfrekvensen. Du hittar det under avancerat för bildskärmsegenskaperna. Manneman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vapea Posted November 27, 2009 Author Share Posted November 27, 2009 (edited) Det låter mer som att det är ändringar på bildskärmen du ska göra... alternativt kolla bildupplösningen och bilduppdateringsfrekvensen. Du hittar det under avancerat för bildskärmsegenskaperna. Manneman Klickar jag på bildskärmsuppdateringen så släcks min skärm ner och säger nått om fel läge ? Hmm.. upplösningen är det ju inget fel på utan det är ju att hela bilden ligger för långt till höger på skärmen och en bit av skärmen är ju då svart ( ca 6-7 cm) Knasigt detta.. DET LÖSTE SIG ! Allt handlade ju om själva skärmen (har en extern liten lcd skärm) så det var IN I den jag behöver gå och autojustera ! Nu ser allt ut som det ska ! Tack tack.. Edited November 27, 2009 by vapea Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted November 27, 2009 Share Posted November 27, 2009 Antingen får du ställa din skärm i fabriksläge (på skärmen) eller starta datorn i felsäkert läge och avinstallera drivrutinen för grafikkortet. Se till att ha den till hands för ominstallation... Mange Ah... du fixade det! Sätter tråden som löst Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts