Gå till innehåll

Windows Media Player - ljud


Hans42

Recommended Posts

Jag försöker spela upp HD-inspelningar (från DM8000) i senaste VLC, men får då enbart ljud. SD-inspelningar funkar utmärkt. När jag spelar upp med Windows Media Player så funkar bilden bra, men tyvärr inget ljud. Hur fixar man till ljudet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag försöker spela upp HD-inspelningar (från DM8000) i senaste VLC, men får då enbart ljud. SD-inspelningar funkar utmärkt. När jag spelar upp med Windows Media Player så funkar bilden bra, men tyvärr inget ljud. Hur fixar man till ljudet?

Det är ett bollande med alla dessa codec och diverse mediaspelare. För egen del har jag aldrig misslyckats med K-lite Codec Pack genom Windows Media Player... kanske kan vara värt att testa?

Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackför tips. Med Media Player Classics så fick jag bild och ljud, men så ryckigt att det inte var användbart. Med Windows Media Player fortfarande endast bild. Det kan ju vara en felkonfigurering från min sida. Jag kör Win7 64 och hittade en K-lite Codec Pack i 64-variant, men dom ville ha 60 kr för en nedladdning så det fick vara. Kanske litet dumt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackför tips. Med Media Player Classics så fick jag bild och ljud, men så ryckigt att det inte var användbart. Med Windows Media Player fortfarande endast bild. Det kan ju vara en felkonfigurering från min sida. Jag kör Win7 64 och hittade en K-lite Codec Pack i 64-variant, men dom ville ha 60 kr för en nedladdning så det fick vara. Kanske litet dumt.

Den är gratis...

http://www.codecguide.com/klcp_64bit.htm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...