Gå till innehåll

WLM problem


Recommended Posts

Får upp denna när jag skall logga in på Windows Live Messenger

post-9713-1260561547,98_thumb.jpg

Har försökt logga in en vecka nu men inte lyckats, någon som har tips på vad man kan göra...

Har sökt på nätet och gjort som det stått där men det har inte fungerat...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får upp denna när jag skall logga in på Windows Live Messenger

post-9713-1260561547,98_thumb.jpg

Har försökt logga in en vecka nu men inte lyckats, någon som har tips på vad man kan göra...

Har sökt på nätet och gjort som det stått där men det har inte fungerat...

Det felet kan ha med din kontaktlista att göra. Om du söker forumet så ska det finnas en lösning. Har använt den själv...

Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle avinstallera Messenger, installera om Windows Live o få den senaste utgåvan.

Om du redan har den, gå in via Kontrollpanelen/Program..... ställ dig på Windows Live, (messenger), högerklicka o välj reparera, starta om datorn o du borde vara igång igen!

Mvh

Mats H

Redigerad av Mats H
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är konstigt för det finns ingenting som fungerar

WLM funkar inte

Miranda funkar inte

Pidgin funkar inte

Skype funkar

Blir galen

får du felmeddelande även på dom andra Miranda etc

kör du win 7 el vista el xp

gör en lite test/ gå via startmeny till folder för wlm test högerklicka kör som admin (win7/vista)

och du hittar inget här som hjälper http://messenger-support.spaces.live.com/

provat http://msn-errors.blogspot.com/

citat:

If you are using a ‘NETGEAR Wirelss Router’ you will need to enter tthe ‘Netgear’ router set-up settings page, via internet Explorer.

1.Enter IP address 192.168.0.1 on the address bar.

2.Log on via your user name and password of your ISP.

3. Enter Admin, password

4.GOTO advance menu (left hand side of screen)

5.GOTO WAN set-up

6.GOTO MTU size, and change to 1400

7.Apply, OK.

provat:

1)Go to internet explorer

2)Go to Tools, click on internet options. Select Advanced.

3)Scroll down to security section, UNCHECK 'Check server certificate revocation*'

provat/kollat systemklocka går rätt

Redigerad av boxxen
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om inte "boxxens" förslag hjälper, så tbx in i kontrollpanelen, program, o leta reda på Microsoft.NET Framework 3.5 SP1, och högerklicka den o välj reparera.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Boxxens förslag funkade inte.

Jag har inte Microsoft.NET Framework 3.5 SP1

Jag har Windows 7 64 bits operativsystem

Jag med!

Du kan kolla bifogad bild från mitt programbibliotek, om det är ngt som du saknar eller borde köra reparation på!

Hade inte heller ngt Microsoft.NET Framework.

post-10900-1260967611,24_thumb.jpg

Mvh

Mats

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag med!

Du kan kolla bifogad bild från mitt programbibliotek, om det är ngt som du saknar eller borde köra reparation på!

Hade inte heller ngt Microsoft.NET Framework.

post-10900-1260967611,24_thumb.jpg

Mvh

Mats

Hur ser man om man skall reparera något?

Funderar på vart du har fått Java version 6 update 17 64 bits ifrån

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja MS produketerna , kan du ju högerklicka o se om du får upp reparation på, o sen köra dem!

Man ser inget, bara att prova sig fram!

Men antagligen det enklaste sättet är väl att nu systemåterställa till ett datum då ditt system fungerade, samt att du checkar vad du uppdaterat mellan då och nu.

I o m att all kommunicerande pgm slutat att fungera, måste väl ngn drivrutin ha slutat att fungera.

Jag kommer fnv. inte på ngt annat.

Javat kommer härifrån!

http://java.com/en/download/manual.jsp

Happy hunting!!

Kommer jag på ngt annat mellan dammsugaren o skurborsten så lägger jag upp en post här!

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En dum fråga, du har Miranda, Pidgin och Messenger,

har de samtliga fungerat ihop, eller blev mgn av dessa installerade efter Messenger?

Tänkte mest på om de kan förorsaka konflikter, tillsammans.

Känner ej till Pidgin eller Miranda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett bra sätt att avinstallera Messenger med är:

ZAP Messenger:

http://www.softpedia.com/progDownload/ZapMessenger-Download-115115.html

Att sedan göra en städning av Windows installer:

Windows installer Clean Up

http://support.microsoft.com/default.aspx/kb/290301/en-us

Funderar vidare!

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag vill inte ta bort mitt officepaket

OK!

Det förstår jag!

Provat detta?

Felsöka anslutningsproblem

Prova att åtgärda problemet med någon av följande felsökningsmetoder om det inte går att logga in på Windows Live Messenger:

Kontrollera anslutningsinställningarna för Messenger:

Om du inte kan logga in på Messenger kan det bero på att anslutningsinställningarna (Inställningar för din Internetanslutning.) i Messenger hindrar dig från att ansluta till Windows Live ID eller .NET Messenger Service.

1. Klicka på Alternativ på Verktyg-menyn.

2. Klicka på Avancerade inställningar under Anslutning.

3. Klicka på Testa under avsnittet HTTP i dialogrutan Inställningar. När testresultatet visas i dialogrutan Anslutningstest klickar du på OK.

4. Klicka på OK och sedan på OK en gång till.

5. Kontrollera vilka inställningar som orsakar anslutningsproblemet med hjälp av testresultatet.

Kontrollera dina anslutningsinställningar för Internet:

Gå till en annan webbplats för att bekräfta att du är ansluten till Internet. Om det inte går att öppna webbplatsen kontaktar du din ISP (Förkortning av Internet Service Provider (Internetleverantör). Ett företag som tillhandahåller Internetanslutningar.) om du behöver hjälp med Internetanslutningen. Om du tidigare anslutit via en uppringd anslutning, kontrollerar du Internetinställningarna.

1. Starta Internet Explorer.

2. Klicka på Internetalternativ på Verktyg-menyn.

3. Klicka på fliken Anslutningar.

4. Klicka på Ring upp när anslutning till ett nätverk saknas.

Kontrollera brandväggsinställningarna:

Om din brandvägg (En säkerhetsfunktion som skyddar datorn från obehörig åtkomst utifrån. En brandvägg kan vara maskin- eller programvarubaserad, eller både och.) är inställd på att blockera Messenger, kan du inte logga in på Messenger.

Försök att åtgärda problemet på följande sätt:

1. Gå till webbplatsen för http://people.live.com eller Windows Live Hotmail.

2. Klicka på Messenger överst på sidan och klicka sedan på Logga in på Messenger (Internet).

Om du kan logga in på Messenger på Internet, men Windows Live Messenger fortfarande inte kan ansluta till Internet, kanske Windows Live Messenger är blockerat av en brandvägg.

3. Om du använder programvara eller en brandvägg från tredje part (icke-Microsoft), kontrollerar du att programvaran konfigurerats att tillåta Messenger att fungera. Logga sedan in till Messenger igen.

Rensa proxyinställningarna för Windows Live Messenger:

1. Starta Messenger.

2. Klicka på Alternativ på Verktyg-menyn.

3. Klicka på Avancerade inställningar under Anslutning.

4. Ta bort posterna under SOCKS.

5. Klicka på OK och sedan på OK en gång till.

Ändra proxyinställningarna för Windows Internet Explorer:

1. Starta Internet Explorer.

2. Klicka på Internetalternativ på Verktyg-menyn.

3. Klicka på LAN-inställningar på fliken Anslutningar.

4. Avmarkera kryssrutan Automatisk identifiering av inställningar.

5. Klicka på OK och sedan på OK en gång till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag vill inte ta bort mitt officepaket

Du kan använda WIndows Installer CleanUp till att rensa bort andra msi-baserade installationer än Office.

Ladda hem, installera och starta programmet (skapar dessvärre ingen genväg), men starta %ProgramFiles%\Windows Installer clean up\msicuu.exe så får du upp en lista på alla msi-baserade installationer

Välj den du vill ta bort och klicka på Remove

post-2489-1260990917,4_thumb.jpg

/Gunnar

Redigerad av odenxt
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En tidigare tråd med likartat Messenger problem!

http://www.alltomxp.se/forum/index.php/topic/15210-kan-inte-logga-in-i-windows-live-messenger-9/

http://messenger-supportse.spaces.live.com/blog/cns!C65476123CC20D29!884.entry

Läs också i kommentarer längre ner på sidan!

Redigerad av Mats H
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

efter tidigare inlägg, så kommer några små till att prova:

*kolla kompatibilitet - Program/Windows Live/Contacts/Höger klicka på wlcomm

bör ej vara blockad, är standard xp sp3.

*testa att bocka bort/rensa login e-post adress/rensa lösenord/ från inloggnings rutan. Ta bort bock från Kom ihåg mig och Spara lösenord och Logga in mig auto . Stäng ned helt WLM om möjligt kolla processer att WLM är av.

Start om WLM skriv in lösen + e-post som vanligt. login

*Om möjligt prova logga in med annan profil i WLM

Och som odenxt skriver ang win installer, sen ominstallation av WLM http://download.live.com/?sku=messenger

Redigerad av boxxen
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...