Gå till innehåll

Endast lokalt nätverk på vista datorn


xamer

Recommended Posts

Hej:) jag har ett underligt problem. Jag sitter i ett nätverk där vi har en dator med Vista och en med XP, finns även en PS3 i nätverket.

Det konstiga är att när jag kopplar in XP datorn i Routern (Linksys Wag160N) så är det inga problem, jag får alltså internet uppkoppling direkt. Men när jag stoppar i nätverkssladden från Vista datorn så får inte den datorn något internet utan endast lokalt! Och PS3an hittar nätverket direkt och har internet uppkoppling.

Hade även hit en polares bärbara dator som har Windows Vista och den fick inte heller någon internetkopplng, Och något annat konstigt är att jag kommer in på routern från båda datorerna med Vista som inte har något internet. Men datorn med XP som har internet kommer inte in på routern

Om någon vet vad de är för fel så hjälp mig gärna=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte riktigt,men gör ett försök utifrån egna erfarenheter.1. Koppla ifrån allt från routern 2.dra ut teljack/ splitter från väggen 3.stäng av vistadatorn och dra då även ut strömsladden 4.vänta ca 20 min och koppla sedan in routern / därefter endast koppla in vistadatorn till routern 5. sätt i strömsladd och slå på vistadatorn 6. Låt datorn stå på utan att röra den i typ 10-15 min, var uppmärksam på om något medelande dyker upp på skärmen. 7. gå till windows update i datorn och sök manuellt efter uppdateringar, kolla även enhetshanteraren,så där inte finns gult utropstecken.

I min dator händer det att det står endast lokal åtkomst men om jag öppnar webbfönstret och skriver in GT så vips funkar det ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 månader senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...