Gå till innehåll

Installera Windows 7


Elin22

Recommended Posts

Hej,

försökte installera windows 7 på min bärbara dator , men det kommer fram att Boot.Wim filen kan ej laddas eller fattas eller är skadad, men jag fick cd.n till julklapp och den är köpt av min pappa,

Verify that the installation source is valid, and restart the installation.

varför står det så och vad kan det vara för nåt?

tack.

Redigerad av Elin22
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Be din pappa att gå tillbaka med cd'n och byta ut den.

Fråga var han köpt den, har han kvittot kvar ska det inte vara några problem att byta.

men nu de här jul&nyår dagarna när allting är stängd, åh.

är det ingen som vet hur man kan lösa/åtgärda det här problemet?

tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du känner någon som har samma version av Windows 7 kan du låna den personens skiva och använda din egen kod.

men vad kan det vara för fel? varför står det så för?

finns det inget sätt jag kan installera win7 ikväll? att det går o fixa på nåt sätt?

tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

försökte installera windows 7 på min bärbara dator , men det kommer fram att Boot.Wim filen kan ej laddas eller fattas eller är skadad, men jag fick cd.n till julklapp och den är köpt av min pappa,

Verify that the installation source is valid, and restart the installation.

varför står det så och vad kan det vara för nåt?

tack.

Hej!

Vilken typ av Laptop är det frågan om? Märke, befintligt minne etc....

Har den ett fungerande Windows laddat, i så fall vilket, och har du kört Windows 7 Upgrade Advisor, och med vilket resultat?

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Saken är att den säger att W7 cd'n är felaktig och att den misstänker olaglig eller trasiga filer.

Det vanligaste felet många har råkat ut för när det är såhär, är för nabb bränning av W7 till dvd. När man bränner operativsystem skall det vara på lägsta möjliga hastighet.

Nu har ju din pappa köpt W7, och då kan man naturligtvis inte tro att det skulle vara det felet. Det du skulle kunna göra är att kopiera över allt till hårddisken,

Gå till katalogen "sources" där finns en "setup.exe", dubbelklicka på den och kör din installation. När du gör så som beskrivet, frångår du cd-spelaren som i många fall är den felaktiga enheten som inte kan läsa dvd'n.

Du kan även prova att göra ett USB-minne bootbart, kopiera hela W7 dvd'n till den och boota/starta datorn fårn usb-minnet om din laptop klarar det. Inställningar för att boota på usb finns i BIOS om den klarar av det.

Behövs mer guider får du säga till..

Lycka till och ett gott nytt år på dig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...