Gå till innehåll

Vad har jag gjort för tokigt?


Sunshine

Recommended Posts

Har du högerklickat på installationsfilen och valt att köra som administratör?

Ja visst, men admin finns ej där, tyvärr. Har testat ett antal olika varianter med att få till det, men nu har jag dock gått bet, för en (1) gångs skull. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, hur länge har det varit så här?

En systemåterställning kan kanske vara något om har blivit så igår eller idag.

Ja, det har varit ett tag, minns inte riktigt när det började. Var och fipplade runt, kanske 3-4 veckor sedan. Har dock inget av värde på datorn så jag testade lite av varje och fick detta tokerier.

Så blir det när fingrarna vill mera än hjärnan! :D

Ahh! Jag får testa vidare och se om jag lyckas, annars installar jag på nytt, fast det tar en himla tid att få till allt.

TACK i.a.f.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är UAC påslagen?

Kontrollpanelen - Säkerhetscenter - Andra säkerhetsinställningar

Är du inloggad med ett administratörskonto eller ett standardkonto?

Om du skapar ett nytt administratörskonto, går det då i det kontot att installera program?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är UAC påslagen?

Kontrollpanelen - Säkerhetscenter - Andra säkerhetsinställningar

Är du inloggad med ett administratörskonto eller ett standardkonto?

Om du skapar ett nytt administratörskonto, går det då i det kontot att installera program?

Har alla säkerhetsinställningar PÅ! Nytt konto gjorts, fungerar ej att ha åtkomst till vissa program. Verkar som jag gjort en extrem säkerhet för mig själv, så att jag inte har tillgång till allt. :) Man blir fundersam ibland, vad gjorde jag? :)

Som jag skrivit tidigare, tack för medverkan i problemet. Jag skall undersöka saken vidare i detta NYÅR och se på problemet.

TACK OCH GOTT NYTT ÅR!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har alla säkerhetsinställningar PÅ! Nytt konto gjorts, fungerar ej att ha åtkomst till vissa program. Verkar som jag gjort en extrem säkerhet för mig själv, så att jag inte har tillgång till allt. :) Man blir fundersam ibland, vad gjorde jag? :)

Som jag skrivit tidigare, tack för medverkan i problemet. Jag skall undersöka saken vidare i detta NYÅR och se på problemet.

TACK OCH GOTT NYTT ÅR!

Här finns en tråd om hur man aktiverar det inbyggda Adminkontot, kanske ett sätt att komma runt ditt problem??

http://www.alltomxp.se/forum/index.php/topic/15279-aktivera-vistas-inbyggda-administratoerskonto/page__pid__106254__st__0entry106254

Provat med systemåterställning till senast fungerande datum eller uppdatering?

Gott Nytt År kompis!

Mvh

Mats H

Redigerad av Mats H
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...