Gå till innehåll

Nätverks delning


luddoo

Recommended Posts

Hejsan!

Har en media spelare av märket Xtreamer, har lyckats dela ut min lilla hårddisk så jag kommer åt den från media spelaren via nätverket.

Fick 2 st hårddiskar i julklapp, efter mycket om och men hittar media spelaren de 2 nya, men måste ange nätverksanvändarID och lösenord.

Har inget användar ID, och har angett att man inte ska ha lösenord, även om ajg skriver in det lösenordet jag inte har aktiverat fungerar det.

Har gett alla users full behörighet. Har gjort allt som man kan tänka sig, ändrat i regedit bla. Det var så jag fick min första hårddisk att fungera.

Är Exakt samma inställningar på c: som media spelaren hittar som det är på G och F.

Någon som har en aning om vad det kan vara? eller hur jag löser det.

Kör Windows 7 ultimate.

tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Xtreamern ska komma åt de utdelade diskarna/katalogerna som är utdelade med "gäst"/"guest" rättigheter. Hurvida den känner av språket, kan jag inte uttala mig om.

Can I Connect the Xtreamer to my Home Network ?

Your Xtreamer can easily connect to your home network.it can do so by connecting to your home router via :

Ethernet

Ethernet is a family of frame-based computer networking technologies for local area networks (LANs). '); return false">Ethernet 10/100 or WIFI USB Antenna 802.11

802.11 is a set of standards carrying out wireless local area network (WLAN) computer communication in the 2.4, 3.6 and 5 GHz frequency bands.'); return false">802.11 (optional)

Once connected your will be to browse any folder in your home network that you defined as a shared folder with guest permissons.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Kommer ju åt den ena disken utan att ha inloggnings uppgifter. Den kommer jag in på med en gång. Och när jag tycker på LudDoo-PC står det logon successful, men ändå måste jag ha lösen och ID till G och F

Har inte ens ställt in nätverksanvändarID eller lösenord. Så hur ska jag veta vad det e för ID samt lösenord?

Guest ahr jag ställt in att ge fullständiga rättigheter också. Stängt av lösenord, av avaktiverat 128 bitars kryptering.

Redigerad av luddoo
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

=) Gått över mitt förstånd nu iaf, hållt på sen 24 dec men får inte igång det.

Läst alla guider jag hittat, men inte fått det att fungera ändå. Hittar jag ingen lösning blir det att damma av min gamla XP skiva på onsdag :(

Surt att köpa dyra leksaker som inte vill fungera.

Tackar på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1) Open a command prompt (cmd.exe), type mmc and hit <enter>

2) Windows7 will prompt for elevated security access for MMC, allow it.

3) When MMC loads, under file, select "Add or Remove Snap-In".

4) From the list of Snap-Ins, highlight "Group Policy Object Editor", hit "add".

5) A dialog box will appear, pick "Local Computer".

6) Hit 'OK'. You now should be back at the MMC panel

7) In the explorer pane, expand "Console Root" -> "Local Computer Policy" -> "Computer Configuration" -> "Windows Settings" -> "Security Settings" ->

"Local Policies". Click on "Security Options" under "Local Policies".

8) Under "Security Options", I made the following changes:

Network access: LAN Manager authentication level - Change to LM & NTLM, send NTLMv2 if negotiated

Optional, if the previous settings doesn't work:

_______________________________________________________________________________________

Network access: Allow anonymous SID/name translation: Change to Enable

Network access: Do not allow anonymous enumeration of SAM accounts - Change to Disabled

Network access: Do not allow anonymous enumeration of SAM accounts and shares - Change to Disabled

Network access: Let Everyone permissions apply to anonymous users - Change to Enable

Network access: Restrict anonymous access to Named Pipes and Shares - Change to Disabled

Network access: Shares that can be accessed anonymously - I added my root share name here

_______________________________________________________________________________________

9) Close MMC.

10) Reboot PC

Det ska ha fungerat för alla andra, men inte för mig. Letandet går vidare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fundering om du vill prova...

Skapa ett konto på datorn som du döper till ex. "Share", ett vanligt standardkonto med lösenord.

Logga ur ditt vanliga konto, och in på "Share"

Ge "Share" rättigheter till de utdelade katalogerna.

Starta om datorn som vanligt.

Försök nu att ansluta till de utdelade katalogerna, med "Share" och lösenordet du skapade

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du office 2007 installerat ?

Hade liknande problem med xbmc och nätverksutdelning på win 7, det dog helt efter office 2007 installation, det är något app där som developers kit elle så som spökar till det, så nu installerar jag office med bara precis det jag behöver och vill ha istället för allt som är default.

Då funkar det... =)

Å fick precis samma, stängt av lösenordskydd på utdelning osv osv delat ut mappar till alla, men ändå fick jag krav på user och lösen i xbmc.

När man körde utan office 2007 funkade det prima.

Desvärre fick jag det aldrig att funka med en avinstallation av office, utan fick installera om hela win 7.

Men nu lirar det på såå fint så :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du office 2007 installerat ?

Hade liknande problem med xbmc och nätverksutdelning på win 7, det dog helt efter office 2007 installation, det är något app där som developers kit elle så som spökar till det, så nu installerar jag office med bara precis det jag behöver och vill ha istället för allt som är default.

Då funkar det... =)

Å fick precis samma, stängt av lösenordskydd på utdelning osv osv delat ut mappar till alla, men ändå fick jag krav på user och lösen i xbmc.

När man körde utan office 2007 funkade det prima.

Desvärre fick jag det aldrig att funka med en avinstallation av office, utan fick installera om hela win 7.

Men nu lirar det på såå fint så :)

Bra tips :) , värt att tänka över

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...