elmore Postad December 28, 2005 Dela Postad December 28, 2005 Får inte Norton Internet Security 2005 (förinstallerat på en Dell-dator) att lira ihop med Outlook Express. Kan helt enkelt inte komma åt mailen hos Telia. Datorn vägrar att koppla upp sig mot Telias mailserver. Har försökt följa råden på Symantecs supportsida, men lyckas inte knäcka vad det är som ska ställas in. Är alldeles slut efter att ha försökt olika knep i flera dygn. Någon som varit med om samma sak ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Venoms Postad Januari 2, 2006 Dela Postad Januari 2, 2006 Hej Har du provat att tillfälligt stänga av säkerheten? Så att du kan testa om felet verkligen ligger på nis. Om det fungerar då, kan du kontrollera att windows xp's egna brandvägg är avstängd, det måste den vara. Gör så här enl sym... To turn off the Windows XP firewall1 On the Windows XP taskbar, click Start > Control Panel. 2 In the Control Panel window, do one of the following: 2 In the default Category View, click Network and Internet Connections, and then click Network Connections. 2 In the Classic View, double-click Network Connections. 3 Right-click the active connection icon, and then click Properties. 4 In the Properties window, on the Advanced tab, uncheck Protect my computer and network by limiting or preventing access to this computer from the Internet. 5 Click OK. Sedan får du kolla: "Block Traffic/Allow Traffic" "Stops and starts all communication to and from your computer." Antagligen ligger felet där.... Detta är enbart efter det att jag tittat i nis 2005 user manual... så det kan vara fel... Själv använder jag inte skräpet, men det hindrar inte att jag försöker att hjälpa dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Recommended Posts
Delta i dialogen
Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.