Gå till innehåll

Felmeddelande när jag loggat in


Recommended Posts

Hej!

Jag får upp ett felmeddelande när jag loggat in på MSN. Först kommer alla kontakter fram osv och jag hinner skriva lite om man är snabb men sen får jag upp ett felmeddelande om att "skicka rapport eller ej". Trycker jag på något alls så loggas jag ut från MSN och återkommer till inloggningssidan där nu mitt lösenord är sparat helt plötsligt (Vilket det inte är annars då det är systers dator). Jag har precis formaterat datorn och vi hade samma problem innan och har det nu efteråt också vilket är väldigt skumt. Jag formaterade inte den sekundära partitionen men det bör väl inte spela någon roll?

Bifogar bilder på felmedellande och rapporten.

post-1088-1262697861,45_thumb.jpg

post-1088-1262697867,51_thumb.jpg

da3b_appcompat.txt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har egentligen inget svar på ditt problem... men börja med att gå in på din hotmail och sortera bort de mail som du kan vara utan. Passa även på att ta bort de kontakter du har i din lista, som du klarar dig utan. Det är inte omöjligt att det är något som har med din profil att göra... smittade mail eller offlinemeddelanden.

Har du provat att logga in med ett annat konto? OM det gör skillnad kanske det kan vara en god idé att skrota ditt problemkonto och skaffa ett nytt.

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet uppstår både för mig och min syster. Jag har inget mail-konto kopplat till MSN då jag använder min Gmail adress som MSN så där lär nog inte problemet ligga. Dessutom är det inga som helst problem att logga in på pappas dator eller hos andra släktingar/vänner.

//

Mussi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har något som kanske är långsökt... ta hem senaste DirectX 9C och installera det. Du kan köra installationen för att reparera din befintliga om det saknas något eller är korrupt. DirectX installeras med Windows Live... man vet aldrig om något blivit fel där.

Väl inne i Messenger kan du ju kolla under Alternativ/Anslutningar och se om allt är OK där... även om det kan vara svårt för dig att stanna kvar i Messenger :huh:

Gå även in i Lägg Till/Ta bort Program... Windowskomponenter (till vänster) och ta bort gamla Messenger 4.

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inga som helst problem att vara inne på Messenger då jag bara väljer att dra bort rutan med felmedellandet så att det inte stör och kan då fortsätta använda tjänsten.

Eftersom datorn är nyformaterad och direkt installerad med SP3 så känns det inte som om det kan finnas någon gammal version av messenger kvar? I anslutningar verkar det inte vara något fel, men då har jag ännu inte fått upp felmeddelandet.

Ska dock testa Directx igen och se hur det går.

Tack för all hjälp :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet att du sa den var nyinstallerad, fast det kan bli felaktiga installationer ändå.

I ett sådant läge är det alltid bättre att bli av med gamla hänvisningar än att kanske försöka sig på en reparation eller installation ovanpå den gamla.

Valet är ditt, bara ett tips på vägen... B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte haft problemet nu på ett par dagar och jag vet inte om det var det att jag installera om directx eller om det verkligen bara löste sig eftersom det problemet uppkom alltmer sällan. Hursomhelst så tack för er hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...